گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

رسانه های اهل سنت پل ارتباطی حوزه ها با جامعه هستند

استاد حنفی:خبرنگاران باید جوانان را از فتنه ها آگاه نمایند

آوای سنت: امام جمعه سیمین شهر رسانه های اهل سنت را پل ارتباطی مراکز دینی با مردم دانست.

به گزارش خبرنگار آوای سنت الحاج رجب محمد آخوند حنفی در دیدار با خبرنگار ما ضمن تبریک شروع ماه ربیع الاول با بیان اینکه امروز اداره امور مساجد جامع  و حوزه های علمیه از حالت سنتی خارج شده و مشارکت مردمی در آنها قوت گرفته است گفت: بنده با توجه به این که سالها در میان مردم بوده و با رسانه ها همکاری نزدیک دارم شوق و اشتیاق عمومی را برای فهم بهتر احکام و مسائل دینی و مذهبی به خوبی درک می کنم.

هر مخاطبی که ارتباطی با وسایل ارتباط  جمعی مانند رادیو، تلویزیون و اینترنت داشته باشد پرسشی نیز برای طرح کردن دارد و از این رو بکارگیری خبرنگاران اهل سنت در مجموعه سایت ها و کانالهای شناسنامه دار از ضروریت های جامعه اسلامی بشمار می رود.

وی افزود: هیچ کس نمی تواند نقش مهم و حساس رسانه ها که وظیفه آگاهی بخشی و اطلاع رسانی را برعهده دارند نادیده بگیرد و دیده شدن فعالیت های مساجد جامع و حوزه های علمیه در مناسبت های مختلف مرهون تلاش های اصحاب رسانه می باشد.

آخوند حنفی اظهار داشت: بنده به خاطر دارم طی دهه شصت که امکانات ارتباط جمعی محدود بودند، مردم از اندک زمان برنامه حداکثر استفاده را برده و سوالات مختلفی را مطرح می کردند. همانگونه که عرض کردم در آن زمان امکانات کم بودند و توقعات محدود بود؛اما امروزه امکانات زیاد شده اند و نسل کنونی هر بیانی را به سادگی نمی پذیرد، لذا خبرنگاران اهل سنت که با علما ارتباط نزدیکی دارند می توانند مسائل مختلف دینی را تجزیه و تحلیل کرده و به این بخش کمک نمایند.

مدیر حوزه علمیه نور سیمین شهر مشارکت در حوزه دین و مذهب را از موارد مورد علاقه همه آحاد جامعه دانست و تاکید کرد: همه ما مسئولیت داریم تا پیام الهی را به نحوی که می توانیم به گوشهای شنوا برسانیم. نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم تنها به عنوان یک رهبر دینی تعیین نشده بود، بلکه ایشان بر اساس نیازهایی که داشت در امور خانه داری و اجتماعی هم فعال و کوشا عمل می کرد. آن حضرت هم مانند سایر اقشار جامعه کارمی کرد و به رفع احتیاجات و نیازهای شخصی و خانوادگی می پرداخت. بنابراین نباید فکر کنیم که تنها علما درخصوص دین مسئولیت دارند، بلکه این وظیفه مستلزم مشارکت عمومی می باشد.

امام جمعه سیمین شهر بیان نمود: نباید تصور کنیم که خبرنگاران تنها برای طرح پرسش و گرفتن پاسخ آموزش می بینند.

یک خبرنگار موفق کسی است که درباره امور مربوطه حداقل اطلاعات را داشته باشد.خبرنگارموفق باید همراه مخاطب در بحث مشارکت کرده و مطلبی را منتشر کند که تازگی داشته باشد.

یکی از وظایف مشترک علما و اهل رسانه این است که به مردم اطلاعات کافی در مورد گروه های وابسته به بیگانگان را بدهند. ممالک اسلامی طی دو دهه گذشته پراز گرگ هایی شده است که لباس میش بر تن کرده و در صدد فریب جوانان برومند ما برنامه ریزی می کنند. علما با زبان گویای خودشان و خبرنگاران با تحلیل مطالب و تشریح اهداف منافقین می توانند نقشه های از پیش برنامه ریزی شده دشمن را خنثی سازند.

آخوند حنفی همچنین گفت: برای امت اسلامی مناسب نیست که عده ای از ممالک خود بلند شده و با نفوذ به داخل کشورهای اسلامی،در صدد فریب جوانان مسلمان بر آیند. خوشبختانه درکشور اسلامی میل جوانان برای مشارکت در امر دین قابل ملموس است. همه هفته جوانان زیادی در صفوف نماز جمعه شرکت کرده و این بیانگر تلاش علما و دیگر فعالان مذهبی است.

باید به هر طریق که شده راه نفوذ عوامل نفوذی را بسته و تلاش خود را استمرار ببخشیم. تاریخ اسلامی به طور مداوم مشغول خنثی کردن طرح منافقان و دشمنان میدانی بوده است. امروز این وظیفه و رسالت برعهده ما گذاشته شده و تا برچیده شدن بی عدالتی  در وی زمین ادامه خواهد داشت.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن