گفتگو و مصاحبه

رمضان عالی ترین فرصت رهایی از آتش جهنم

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه(رض) گرگان، رمضان را عالی ترین فرصت برای نجات از آتش جهنم دانست.

به گزارش آوای سنت، فرهاد آخوند مهربخش در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به برگزاری نماز ختم قرآن کریم در طول پانزده شب از ماه مبارک رمضان در مسجد جامع اهل سنت ابوحنیفه (رض) گرگان گفت: برگزاری نماز ختم قران کریم که از چهار سال پیش در این مسجد جامع برنامه ریزی شده و به اجرا در میاید، خوشبختانه با استقبال خوب مردم نمازگزار مواجه شده است.

بنابراین امسال نیز همزمان با شب اول نماز تروایح ، ختم قرآن کریم را در برنامه قرار دادیم که به طور متوسط در هر شب دو جزء از کتاب آسمانی قرائت شده و در شب پانزدهم پایان میابد. یکی از نکات جالب توجه این است که مردم علاقه زیادی به شرکت در نماز ختم قرآن کریم از خود نشان می دهند و هر شب به طور منظم در نماز شرکت می کنند و در شب پانزدهم دعای علمای بزرگوار با ایشان همراه است.

آخوند مهر بخش، ماه رمضان را عالی ترین فرصت برای نجات از آتش جهنم دانست و اظهار داشت: براستی رمضان ماهی است که بندگی در آن معنا پیدا می کند. شیاطین به بند کشیده می شوند. صدای قرآن در اکثر محافل و مجالس دینی به گوش می رسد‌. مردم دیندار بیش از سایر ماه ها دل را به اذکار و دعا و استغفار مشغول می دارند. حسی که در وقت افطار به انسان دست می دهد، وصف ناپذیر می باشد، زیرا بهترین وقت برای استجابت دعا است و خصوصا اینکه از خداوند بخواهیم گناهان ما را مورد عفو و بخشش خود قرار داده و عاقبت بخیری را بر ما مقدر فرمایید.

آخوند مهر بخش با تاکید بر قدر شمردن لحظه های رمضان عنوان نمود: برای بندگان خطاکار و کسانی که در طول سال گذشته توفیق نماز و عبادت نداشته اند هر لحظه از رمضان ارزشمند می باشد‌. متاسفانه برخی فکر می کنند رمضان یک توفیق اجباری برای شان است، اما در حقیقت امر اگر می شد برکات و فضائل این ماه را به چشم دید، از خدای متعال می خواستند تا همه ماه ها را رمضان قرار دهد.‌

در روزگاری که انواع و اقسام مصادیق فساد در شبکه های اجتماعی و مجازی به زمینه انحراف جوانان مسلمان تبدیل شده است، رمضان فرصت بازگشت مجدد درگاه باریتعالی است. نماز، روزه، زکات و اعمال خیر، بهترین توشعه انسان پس از مرگ می باشند. در این ماه و سایر ایام خدا را فرا بخوانیم تا از شر شیاطین در امان بمانیم. برای شیاطین جز جهنم ابدی تدارک دیده نشده است، پس اکنون که آنها به بند کشیده خواهند شد به رحمت الله پناه ببریم.

امام جمعه اهل سنت مسجد جامع ابوحنیفه(رض) در اینباره افزود: با زبان روزه از الله بخواهیم گناهان ما را نادیده بگیرد تا اگر در طول سال عابد نبوده ایم به حرمت رمضان، نقایص و خطاها را ببخشد.‌ زبان و دل را با اذکار و صلوات مشغول بداریم، زیرا میزان ثوابی که خداوند برای اذکار می دهد از شمار قطرات باران هم بیشتر است. شرکت در نمازهای ختم قرآن کریم را بسیار جدی بگیریم، زیرا همراه انسان در قبر تاریک خواهد بود‌. برای آمدن رمضان خشنود و خرسند باشیم و از باریتعالی بخواهیم در سرای آخرت همانگونه ما را بپذیرد که در مهمانی رمضان پذیرفته است.

آخوند مهر بخش یادآور شد: لحظه سحر نیز یک فرصت طلایی برای وصل شدن به درگاه ملکوتی حق تعالی است. خواندن دو رکعت نماز تهجد و برجای آوردن سجده شکر بابت فرصتی که به ما داده شده است بی شک راه دروازه های جنت را هموار می سازد. از سال گذشته تا ماه رمضان امسال تعدادی از انسان ها دیگر در قید حیات نیستند. دست آنها از دعا و طلب نیاز کوتاه شده است، اما برای ما هنوز این فرصت وجود دارد تا به مرتبه ای برسیم که هر انسانی در زمان مرگ آرزوی آن را دارد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن