گفتگو و مصاحبه

روند رو به رشد اسلام در غرب

آوای سنت: امام مسجد جامع اهل سنت اسالم پیشرفت اسلام در غرب را گویای اهمیت حجاب دانست.

به گزارش آوای سنت، افندی تاج الدین برزکوهی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به عبور غرب از مقوله دین و وابستگی بیش از حد آن بلاد به عرصه صنعت گفـت: غرب امروزی بشدت درگیر کار و اکتشاف شده است. شهرهای اروپایی روز بروز وسیع تر می شوند و حجم مسافرت ها در آن بسته به گنجایشی که دارند طی شبانه روز به صدها جمل و نقل ماشینی و پرواز داخلی و خارجی بر می گردد. سیاست غالب در غرب به رقابت در عرصه تکنولوژی معطوف شده و آنها برای آنکه بتوانند در چرخه تولید موفق باشند ناچار به ایجاد ابتکار و تنوع در محصولات تولیداتی شان هستند.

بنابراین هر چه کار در چرخه تولید رقابتی تر باشد فکر مردم به سمت و سوی این چرخه گسترش بیشتری پیدا کرده و نیاز به مقوله دین در زندگی ها کمتر احساس خواهد شد. قرآن کریم کتابی تغییر ناپذیر است، اما انجیل و تورات بارها تحریف و به مردم ادیان منسوخ تفهیم شده است که خودشان را چندان دربند حجاب و پوششی که مسیح و یهود بر آن تاکید داشتند قرار ندهند.

افندی بزرکوهی با بیان این مطلب که ادیان منسوخ در غرب به حاشیه رفته است، افزود: مهمترین مشکلی که در اروپای مسیحی به چشم می خورد از هم پاشیدگی بنیاد خانواده ها به دلیل نبود اخلاق و روابط فردی و اجتماعی سالم است و بدین جهت می بینیم که کودکان غربی نمی توانند از چتر حمایتی والدین شان یکسان برخوردار باشند. حجاب در دروس آموزشی آنها مهم به حساب نمی آید، زیرا محدودیتی در روابط خود با سایر اشخاص قائل نمی شوند. آنها معیار بهتر دیده شدن را در برهنگی می دانند و طبیعتا روابط شان را به سطحی می رسانند که در آن پول حرف اول را می زند!

امام مسجد جامع اهل سنت فاروق اعظم اسالم یادآور شد: ببشتر دیده شدن و جلب توجه خصوصا برای مردمی که پوستی روشن دارند تحت تاثیر باورهای ضد اسلامی و اخلاقی یک ارزش انکار ناپذیر بشمار می رود. صنعت فیلم سازی و مد در غرب بر پایه انتخاب از میان تماشاگرپسند ترین چهره های بدون حجاب در گردش است. در صنعت تبلیغات اولویت ها استخدام فروشندگان از میان بانوانی است که در اوج جوانی و زیبایی بسر می برند و اگر بتوانند درفن سخنوری هم بی نقص باشند مدیریت بخش فروش محصولات به آنان سپرده می شود.

افندی بزرکوهی دست آوردهای دین اسلام را در همه ادوار و زمان ها ارزشی و ماندگار توصیف کرد و اظهار داشت: به یاری قرآن، غربی ها در کلیه تلاش های شان بر علیه سرکوب این دین الهی و بد جلوه دادن آن شکست خورده اند. امروز در غرب حجاب را کسانی بر سر می کنند که کشورشان در گذشته مستعمره بود. دیدن صفوف نمازگزاران مسلمان در اروپا و افزایش آمار کسانی که به دایره اسلام می پیوندند ساستمداران غربی را به هراس انداخته است. مقاومتی که داش آموزان محجبه در کشورهای مختلف قاره سبز از خودشان نشان می دهند گویای حقیقت اهمیت حجاب در اسلام است، پس یقین بدانیدکه به زودی همه قوانین منع حجاب در غرب ملغی خواهد گردید.

این عالم اهل سنت یادآور شد: اگر مدرسه ای در غرب حجاب را ممنوع اعلام کند، مسلمانان به آن نخواهند رفت. اگر فروشگاهی اشخاص محجبه را به داخل راه ندهد، مسلمانان از آن خرید نخواهند کرد. اگر یک شرکت هواپیمایی مسافران محجبه را نپذیرد دنیای اسلام مشتری آن نخواهند شد. افزایش رستوران هایی که اقدام به افتتاح شعبه طعام حلال می کنند بیانگر آن است که به هیچ وسیله ای نمی توان جلوی پیشرفت اسلام را در اقصی نقاط گرفت. حجاب زینت و باعث ایمنی اجتماعی همه بانوان است. لذا پیش از آنکه ناچار به پوشاندن عیوب خود بوسیله حجاب باشیم آن جزئی از شناسنامه فرهنگی قرار دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن