گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

سازش حکام عرب با اسرائیل خیانت به آرمان فلسطین

ماموستا بابایی عادی سازی مناسبات اعراب با اسرائیل را محکوم کرد

آوای سنت: امام جمعه مسجد اهل سنت صادقیه تهران اقدامات اخیر برخی حکام عربی را خیانت آشکار به آرمان های امت اسلامی خواند.

به گزارش خبرنگار آوای سنت ماموستا عزیز بابایی در یک گفتگوی اختصاصی با سایت آوای سنت، با خیانت بار خواندن جریان صلح اخیر میان حکام بحرین و امارات با رژیم صهیونیستی اظهار داشت: برخی از علمای عرب نیز با پیش کشیدن موضوع صلح میان نبی مکرم اسلام با یهودیان مدینه، سعی دارند تا جریان عادی سازی اخیر میان برخی کشورهای عربی با اسرائیل را به نحوی توجیه کنند. ترامپ و همدستانش با توجه به در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری در آن کشور به شدت می کوشند، خود را در زمینه ایحاد صلح در خاورمیانه افرادی موفق نشان دهند.

این عالم اهل سنت افزود: صلح میان اسرائیل و حکام عرب در این شرایط آن هم بدون در نظر گرفتن منافع ملت فلسطین هیچ معنا و مفهومی ندارد. از این رو اقدام کشورهای کوچکی مانند امارات و بحرین که جز مناسبات اقتصادی، عملا تاثیری بر روند مناسبات و تحولات سیاسی منطقه ندارند، به نفع ترامپ نخواهد بود. لذا یقین بدانید که مجموعه ممالک متحد اسلامی که بیت المقدس را که قلبه اول مسلمین می دانند این گونه سازشها را تایید نخواهند کرد.

ماموستا بابایی با تاکید بر این که تصمیم امارات و بحرین برای ایجاد صلح با اسرائیل به انزوایشان در میان مسلمانان خواهد انجامید، تاکید کرد: از یاد نبریم که نبی مکرم اسلام در زمان صلح با یهویان مدینه به توافق رسید.حال آنکه فلسطین هیچ گاه با اسرائیل به توافق نرسیده است. پس این اقدام، یک خیانت تمام عیار نسبت به آرمان فلسطین، مسجدالاقصی و همه امت اسلامی بحساب می آید. طرح از نیل تا فرات هدفی است که اسرائیل آن را دنبال می کند و حکام آن با همه مجموعه کشورهای اسلامی سرجنگ دارند.

این عالم اهل سنت مسئله فلسطین را فراتر از یک موضوع و بحران منطقه ای دانست و عنوان نمود: حکامی که امروز دست دوستی بسوی اسرائیل دراز می کنند، در حقیقت خونهای ریخته شده و ظلمی که به مردم فلسطین شده و می شود را نادیده گرفته اند. پیش از این هم ترامپ با یک نقشه شیطانی (معامله قرن) خواست نظر مثبت افکار عمومی را برای اینکه مرکزیت بیت المقدس به نفع یهود را به رسمیت بشناسند، به سمت خودش جلب کند، اما خوشبختانه با استقبال مواجه نشد و این نقشه جز شکست برایش به همراه نداشت. قرآن کریم به صراحت بیان می دارد که خدای متعال نقشه و توطئه خائنین را نقش بر آب کرده و خنثی خواهد نمود.

  امام جمعه اهل سنت مسجد صادقیه ادامه داد: مسلما قاطبه علمای کشورهای اسلامی با این نقشه شوم مخالفت خواهند کرد و وظیفه هم این است که اندیشمندان دینی که رسالت خطیری را بر عهده دارند، اعتراض خودشان را به سیاستی که محکوم است نشان دهند. تا مادامی که دشمنان فلسطین در حال طراحی نقشه بر علیه فلسطین باشند و تا زمانی که برای پیاده کردن هدف خود بکوشند، مقابله به مثل لازم است. هرکشوری در درون خود طوایف متعددی  دارد که در زیر پرچم اسلام زندگی می کنند و موفقیت مردم آن به اتحاد و همدلی با یکدیگر وابسته است. در این حال اگر سایر کشورهای مسلمان نیز به منافع مشترک همدیگر متحد شوند، هیچ قدرتی یارای مقاومت در برابرشان  را نخواهند داشت.

ماموستا بابایی همچنین گفت: کشورهای اسلامی باید آستانه تحمل خود را بالاتر ببرند. اختلافات کم اهمیت و ناچیز هرگز نباید تبدیل به دشمنی شوند، چرا که این موضوع به نفع منافع آمریکا و غرب خواهد بود. هیچ کشوری را نمی توان پیدا کرد که به مسئله فروش تسلیحات جنگی با دید مثبت نگاه کند و در این میان آمریکا و اروپا برای فروش اسلحه به خاورمیانه با هم  در رقابت هستند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن