گفتگو و مصاحبه

سکوت برخی از حکام اسلامی در برابر صهیونیست‌ها مایه ننگ است

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت نگین شهر، سکوت برخی حکام مسلمان در قبال جنایات رژیم صهیونیستی را مایه ننگ برای امت اسلامی خواند.

به گزارش آوای سنت، ابوبکر آخوند خوجملی در گفتگو با خبرنگار ما، مشاهده رویدادهای حال حاضر جهان اسلام را متاثر از زنگ زدگی ایمان وسستی در اعمال دانست وگفت: وضعیت حاکم بر غزه نمونه روشنی از این حقیقت است که یهود و نصاری ملت های ضعیف را در ابعاد مختلف به محاصره خود درآورده و چنگال شان را برای فرو کردن در پیکرشان تیز کرده اند. از زمان پیدایش صنعت و استخراج منابع زیر زمینی، اتکا به درآمدهای ناشی از فروش ذخایرذخایر، کشورهای صاحب فراوردهای نفت را به حدی ضعیف کرده است که یارای تقابل با زورگویی های غرب را ندارند!

در سوی مقابل کشورهای صاحب صنعت هر روز فعال تر از روز دیگر کار می کنند. آنها در تکنولوژی با یکدیگر به رقابت پرداخته و بازارهای کشورهای فاقد سبک و صنعت پیشرفته در آسیا و آفریقا را به تسخیر خود در آورده اند تا بالاترین درآمد را عاید خود سازند.

متاسفانه تحصیل ثروت به شکل راحت و متکی بودن به تسحیلات غربی در همه زمینه ها و بخش ها، غرور و هیبت را از چهره مسلمانان گرفته و حکام خاورمیانه را به صورت سران مطیع و سر به زیر در آورده است!

آخوند خوجملی، جهان اسلام را متشکل از مجموعه ای از کشورهای بزرگ و کوچک خواند و اظهار داشت: غربی ها مرزهای شان را کاملا به روی یکدیگر باز گذاشته اند و به راحتی با یکدیگر مراوده و گفتگو می کنند. سران آنها تعطیلی را مانعی برای کار بیشتر دانسته و حتی از فرصت ساعات شب برای چگونگی بهبود روابط و پیدا کردن راه های مناسبات قوی تر بهره می گیرند. عمده کارهای اقتصادی شان را از طریق دیپلماسی و بکار گیری افراد نخبه در بدنه دولت های شان برنامه ریزی می کنند، لیکن سران مسلمانان هر از چند جلساتی را به صورت پاره وقت ترتیب داده و روابط ها بسیار سرد و کم رنگ دنبال می شوند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر در این خصوص اظهار داشت: مناسبات کشورهای اسلامی در عمل از وحدت و برادری به دور بوده و در جهت رسیدن به منافع خود با بلاد کفر و از جمله اسرائیل جنایتکار دست دوستی می دهند. زمامداری امور و عهدار شدن مسئولیت یک ملت گرچه نیازمند هوشیاری، سیاست قوی و داشتن روابط حسنه با کلیه سرزمین ها را طلب می دارد، اما سکوت امروز برخی حکام در قبال جنایات فلسطین و عدم واکنش به متحدان غربی دولت وحشی و عصیانگر اسرائیل، مصداق بارز خیانات به قرآن کریم و دست رد به توصیه های رسول اکرم صلی الله علیه وآله وسلم می باشد.

آخوند خوجملی، حکام سرزمین های اسلامی را موظف به حمایت از غزه بی دفاع عنوان نمود و یادآور شد: بی شک خدای متعال یار و یاور مظومان در روی زمین است و کشتار بی دلیل مسلمانان بی پاسخ نخواهد ماند، اما بهترین راهکار این است که حکام مسلمان از بی تفاوتی نسبت به برادران و خواهران شان در غزه توبه کرده و بیش از این در برابر جنایات رژیم صهیونیستی سکوت اختیار نکنند. کار را به جایی نرسانند که سربازان غاصب اسرائیل به مقدسات و نوامیس مسلمانان در میادین شهر توهین روا بدارند. اگر حکام مسلمان توان ایستادگی در مقابل ظلم ندارند، عنان حکومت را به دستان جوانان با غیرت خود بسپارند. برای یک حاکم ننگی بالاتر از این نیست که ملتی ستمده را گروه گروه کشتار شوند و حاکمان جهان اسلام، تنها ناظر بر این رویداد غیر انسانی و نسل کشی آشکار باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن