گفتگو و مصاحبه

سیاست های ترامپ در غالب امور تبعیض آمیز بوده است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه اسدیه بیرجند دولتمردان آمریکایی را عامل تبعیض نژادی خواند.

گزارش آوای سنت ، مولوی سید احمد عبداللهی در گفتگو با خبرنگار ما تظاهرات اخیر در آمریکا را اتفاق قابل پیش بینی دراین کشورخواند و ضمن مذمت اندیشه های نژادپرستانه دولتمردان این کشور بر لزوم نگاه برابر به همه انسان ها تاکید کرد.
وی با انتقاد از سرکوب تظاهر کنندگان ازسوی پلیس تحت فرمان دولت آمریکا گفت: امروز همه جهان دیدند که کسانی که ادعای آزادی، تمدن و دموکراسی سر می‌ دهند، چطور با بی‌ رحمی و قساوت قلب فرد سیاه پوست را در زیر لگدهایشان له می کنند. دولت این کشور به اصطلاح متمدن بین سیاه و سفید تفاوت می گذارد. عملی که همه انبیا الهی آن را محکوم کرده اند و شخص ترامپ از قائل به اصول بود باید جلوی این قبیل اقدامات وحشیگرانه را می گرفت.

مولوی عبداللهی با اشاره به حقوق بشراز نوع آمریکایی اظهار داشت: دولت آمریکا ادعای حقوق بشر دارد، اما در برابر تظاهرات خیابانی مردم خود و مطالبات آنان به جای ارائه پاسخ قانع کننده، آنها را هدف شلیک گلوله قرار داده و در کنار تبعیض نژادی که رسم قدیمی و کهنه شده سیاستمداران آمریکایی است، بی عدالتی را نیز رواج می دهد. همه انسان ها جزو مخلوقات خدای متعال هستند و باید با سیاه و سفید برخورد یکسان صورت بگیرد.
مدیرحوزه علمیه اهل سنت اسدیه در این باره بیان نمود: ترامپ همان کسی است که از قاتلان مردم فلسطین و میانمار حمایت می کند. وی در قبال کشتار مردم بی‌ دفاع سکوت کرده و به خواسته هایشان اهمیتی نمی‌ دهد. به بهانه طرح معامله قرن سایر دولت ها را تشویق به انتقال سفارت شان به بیت المقدس می کند، حال آنکه همه می دانیم اجرا کردن این طرح برخلاف خواست و نظر مسلمانان می باشد.

مولوی عبداللهی شروع بیماری کرونا درعالم را در واقع یک جنبه تربیتی و تنبیهی برای کل جامعه بشری عنوان نمود و تاکید کرد: این بیماری فرصتی است که انسان بهتر به قدرت الله پی ببرد. امکانات بشر محدود است و نمی‌ تواند او را نجات دهد. امروز ابرقدرت و ضعیف، فقیر و غنی و سیاه و سفید همه درگیر این معضل خاص هستند.
آمریکا که ادعای سیطره جهان را دارد، با بیش از دو میلیون مبتلا و صدها هزار فوتی از مهار بیماری عاجز مانده و انسان ها در این کشور جان می دهند. اگر دستورات بهداشتی و سفارش های پزشکان، ریشه در منابع اسلامی نمی داشت، هیچ عالمی توصیه به رعایت آنان نمی کرد و هیچ عاملی نمی توانست در مهار این بیماری موفق عمل کند. لذا همه توصیه ها و سفارش ها برگرفته از تعالیم اسلام است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن