گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

شیخ بهجت: انتظار مردم از دولت آینده برقراری عدالت است

ضرورت توجه بیشتر مسئولان به مناطق محروم مرزی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت بندرلنگه خواست و انتظار مردم را عمل به وعده ها و شعارهای ایام انتخابات توسط دولت آینده خواند.

به گزارش آوای سنت، شیخ محمد صدیق بهجت در گفتگو با خبرنگار ما رضایت مندی مردم را از ارکان اصلی سلامت وامنیت در جامعه خواند و گفت: یکی از مهمترین شاخصه های نظام اسلامی برقراری عدالت در میان همه اقشار و ساکنان آن است و دلیل نمی شود به کسی که در مرکز یک استان زندگی می کند از نظر رفاه و امکانات نسبت مردمی که در حاشیه سکونت دارند، توجه و اهمت دوچندان صورت گیرد.با این حال، اختلاف طبقاتی همیشه وجود داشته است و افرادی که در شهرهای بزرگتر ساکن هستند، مشکلات کمتری نسبت به سایر هموطنان خود که به نوعی مرزنشین به حساب می آیند، دارند.

وی با بیان این مطلب که مرزنشینان به خاطر قرار گرفتن در یک وسعت کوچک زندگی شهرنشینی و روستایی در حاشیه قرار گرفته اند، افزود: مرزنشینی مزایا و فواید بسیار زیادی برای مجموعه کشور داشته است که یکی از آنها اشتغال ساکنان مرزنشین در کارهای عمدتا غیر از اداری و ماشینی است. خود اشتغالی برای مردمی که در گوشه و کنار کشور زندگی می کنند، یک مزیت مهم به حساب می آید. به عنوان مثال می بینیم که قسمت مهمی از محصول خرما در مناطق جنوب عمل می آید که این دستاورد ارزشمند حاصل یکسال کار و تلاش شبانه روزی باغدار است.

یک باغدار و کشاورز از محصول خود در نهایت دقت، صبر و حوصله مراقبت می کند تا حاصل کار در مقابل هزینه هایی که انجام داده است، رضایت بخش باشد. این قشر از جامعه از سوی دیگر نیازمند حمایت از سوی متولی دولتی هستند تا بتوانند با خاطری آسوده محصول نهایی را برداشت کنند.

شیخ بهجت عنوان نمود:هرگز نمی توان میزان زحمت یک باغدار و کشاورز را با کسی که به امور اداری و دفتری اشتغال دارد، در یک کفه ترازو گذاشت. زیرا طی سال های اخیر صنایع کشاورزی، دامپروری و باغات مورد کم توجهی و بی مهری واقع شده اند. متولیان دولتی، مشکلات تولیدکنندگان میوه و مرکبات را به خوبی درک نمی کند و از آسیب هایی که ممکن است زحمات یکساله را بر باد دهد، درک چندانی ندارد. با توجه به کمبود آب در نقاط مرزی و خشکسالی های دامنه دار، دولت می توانست عملکرد بهتری در حمایت از این قشر زحمتکش جامعه داشته باشد، اما حمایت عملی و میدانی کافی و مفید انجام نشده است.

امام جمعه اهل سنت بندرلنگه با تاکید بر اینکه متولی باید درکار خود یک فرد خبره و کارشناس میدانی باشد، اظهار داشت: کمبود نیروهای متخصص در پست های کلیدی، صنایع کشاورزی، دامپروری و صیادی را با آسیب های جدی روبه رو کرده است. بسیاری از کسانی که ادعای داشتن مدرک دارند، کار عملی نمی دانند و نمی توانند در عمل مفید باشند. در مدت زمان کم مانده تا انتخابات نمی توان به بهبود شرایط امیدوار بود، اما تاکید بر این است که باید در انتخاب افراد به عنوان کسانی که قرار است به مردم خدمت کنند، دقت و توجه کافی بعمل آید. کشاورزی به عنوان محور اقتصاد کشور شناخته می شود و می طلبد تا حمایت از تولید کنندگان محصولات غذایی به حدی برسد که آنها نخواهند کار و شغل خود را رها کنند. ما در این زمینه عملکرد ضعیفی داریم و امید مردم به دولت آینده است تا همانطور که برای برطرف کردن دغدغه و مشکلات مراکز و شهرهای بزرگ برنامه ریزی می کند، نسبت به حل و فصل مشکلات کسانی که حقی به گردن دیگران دارند، مساعدت کافی نشان دهد.

شیخ بهجت خاطر نشان ساخت: زمان آن رسیده است تا همه ظرفیت موجود برای تسهیل امور مردم بکار گرفته شوند. کسانی که در انتخابات به مردم وعده کاهش گرانی ها را می دهند، باید به عهد خود پایبند باشند. در گذشته مردم به شعاری رای می دادند که جامعه را از خوب بودن به طرف بهتر شدن هدایت کند، لیکن وضعیت امروز و تورم طولانی باعث شده است تا واجدین رای دهنده بیش از ادوار پیشین نسبت به انتخابات حساس باشند. مطمئنا مردم همچون گذشته انقلاب خود را تنها نخواهند گذاشت، ولی حداقل انتظار این است که متولی آینده کشور همانگونه عمل کند که به مردم قول آنها را می دهد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن