گفتگو و مصاحبه

شیوع کرونا ارتباطی با روزه داری ندارد

دکتر کشمیری: نباید به بهانه خطر کرونا روزه داری را معلق کرد

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه اهل سنت بر پایبندی مومنین به امر روزه داری در ایام کرونایی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، دکتر عبدالصدیق آخوند کشمیری در گفتگو با این سایت با مردود خواندن برخی مطالب منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر زیان های روزه داری بر سلامت اشخاص در ایام کرونایی گفت: کرونا بیماری ناشناخته ای است که هنوز بشر نتوانسته است همه ابعاد و زوایای آن را کشف کند.

وی توصیه های پزشکی درباره خوردن مایعات در این ایام را مانع روزه داری مومنین ندانست و افزود: گفته می شود که افراد می بایست در روزهای کرونایی بیش از سایر ایام مایعات بنوشند تا از گزند بیماری کرونا در امان باشند، لیکن در هیچ یک از توصیه ذکر نشده است که ننوشیدن آب و مایعات مشابه در طول ساعات روزه داری باعث به خطر افتادن سلامتی اشخاص می شود.

دکتر کشمیری با یادآوری این نکته که شرع دین اسلام افراد بیمار را از روزه داری معاف کرده است تاکید نمود: اسلام به افراد بیمار و یا اشخاصی که ناچار از طی مسافت طولانی هستند اجازه می دهد تا فراهم شدن شرایط بهتر روزه نگیرند. اما افراد سالم می بایست روزه خود را بگیرند و بیماری کرونا نمی تواند مانعی برای روزه نگرفتن اشخاص باشد.

این کارشناس اهل سنت عنوان نمود: برخی ها با بهانه قرار دادن توصیه های مقامات محلی در خصوص پرهیز از عدم تجمع در مساجد، سعی داشتند روزه داری را مخل سلامت افراد قلمداد کنند، ولی نه کرونا و نه سایر بیماری ها در حدی نیستند که بتوانند انسان را از انجام فرایض باز بدارند.

دکتر کشمیری با تاکید بر خواندن نماز نفل تراویح در منازل اظهار داشت: نماز تراویح در میان پیروان مذاهب اربعه جزو سنت های موکده است و لذا کسانی که توانایی خواندن آنرا دارند کوتاهی نکرده و ساعاتی از شب را به طاعت و عبادت مشغول باشند. بی تردید پیدایش کرونا که باعث غافلگیری ساکنین کره خاکی شد مبنای علمی دارد و پیش بینی می شود در آینده اطلاعات بیشتری درباره راه های درمان آن کشف شود.
در عین حال از یاد نبریم که هر اتفاقی چه خوب و یا زیانبار به اراده خدای متعال رقم می خورد و بویژه از امت اسلامی انتظار می رود خروج بحران کرونا را در وهله اول از خدای خود طلب کنند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت رعایت فاصله گیری اجتماعی را در رفع بیماری کرونا موثر خواند و خاطر نشان ساخت: در اوضاع فعلی که فاصله گیری اجتماعی به عنوان مناسب ترین راهکار جهت دوری از ابتلا به بیماری کرونا توصیه می شود باید از تشکیل اجتماعات در معابر و مساجد خودداری ورزیم تا انشاالله این بیماری عفونی همه گیر هر چه زودتر از سرزمین ما خارج شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن