گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

ضرورت تسریع واکسیناسیون گروه های هدف

گفتگوی اختصاصی یحیی سهرابی با آوای سنت

آوای سنت: فعال اجتماعی اهل سنت کرد تداوم تحریم های بین المللی را باعث وارد شدن آسیب های جدی به بدنه اقتصاد خانواده ها خواند.

به گزارش آوای سنت یحیی سهرابی در گفتگو با خبرنگار ما با انتقاد از کندی روند واکسیناسیون گروه های سنی در داخل کشور گفت: با وجود تبلیغات وزارت بهداشت که از طریق رسانه ملی صورت می گیرد، از زمان شروع واکسیناسیون تنها چند درصد افراد کشور، واکسینه شده و نود درصد مردم در نوبت انتظار بسر می برند که این مسئله حوصله مردم را سر آورده است. ما هم اکنون شاهد کسادی بازار اصناف در کنار تورم روز افزون قیمت اجناس در بازارهای تحت کنترل دولت هستیم و جای تعجب است که چطور قیمت کالایی مانند سیمان مصرفی در عرض چند روز تا چند برابر افزایش پیدا می کند و مسئولین دولتی هیچ توضیحی در این باره به مردم نمی دهند.

وی واکسیناسیون چندین میلیون دانش آموز و معلم تا پیش از مهرماه را با توجه به فرصت باقیمانده تا زمان بازگشایی مدارس امری سخت و ناشدنی توصیف کرد و افزود: در کنار تعطیلی بازارها و فشار روی اقتصاد مردم متاسفانه روند عادی تحصیل در کشور ما متوقف شده و تبعات منفی این جریان، طی آینده نزدیک با افت تحصیلی محسوس در دانش آموزان خودش را نشان خواهد داد. ترک تحصیل تعداد بیشماری از دانش آموزان از یک سو و نبود شرایط تحصیلی مناسب از سوی دیگر را نمی توان یک موضوع عادی تلقی کرد و باید هر چه زودتر در خصوص واکسیناسیون دانش آموزان اقدام عملی و جدی انجام شود.

سهرابی، پیک پنجم کرونا و قرمز شدن مجدد شهرها و مراکز استان را محصول عدم تحقق وعده های داده شده توسط مسئولین خواند و ادامه داد: افزایش تعداد مبتلایان، نبود آب شرب در بسیاری شهرها و روستاها، قطعی مداوم برق طاقت مردم را بسر آورده و باید پذیرفت که کشور ما در نیم قرن گذشته تا این حد شاهد بی ثباتی نبوده است.مدت های زیادی است که مردم منتظر بازگشت شرایط به وضع عادی هستند. با وجود همه شعارهای داده شده و انتخاباتی که پشت سر گذاشتیم، می بینیم که تورم نه تنها فروکش نکرده، بلکه همچنان سیر صعودی را دنبال می کند.

باید به مردم حق داد که مطالبات شان را از مسئولین بخواهند. بی تردید تحریم های اقتصادی بیشترین فشار را به مردم وارد کرده و مسئولین هر اندازه که خودشان را جای قشر آسیب پذیر بگذارند باز هم نمی توانند به درک درستی از شرایط موجود برسند.

کارشناس ارشد علوم سیاسی و مدیر کانال هم اندیشان نیوز اظهار داشت: مهمترین مسئله میان مردم و مسئولین حس اعتماد دو جانبه است که اگر این اعتماد از بین برود،دیگر نمی توان آن را بسادگی به دست آورد. چند روزی بیشتر برای شروع بکار دولت سیزدهم باقی نمانده است و همه کشور بی صبرانه منتظر هستند تا تحولات مثبتی در اقتصاد داخلی رقم بخورد. شرایط بی آبی در مناطق ثابت می کند که مسئولین هیچ برنامه برای بحران های احتمالی در نظر نگرفته اند و این زنگ خطری برای حوادث پیش بینی نشده است. دیگر مانند گذشته نمی توان با حرف و شعار اعتماد سازی کرد.اتفاقی که این روزها شاهد آن هستیم، ادامه افزایش مبتلایان و آمار مرگ و میرها در کشور می باشد.

سهرابی خاطر نشان ساخت: امید می رود که پایان پاییز امسال مصادف با ریشه کن شدن بیماری کرونا در کشور باشد. اتفاقی که اگر شاهد آن نباشیم، پیک ششم را به همراه خواهد داشت. در شروع پیدایش کرونا مرگ و میرهای تا حدودی قابل توجیه بودند، اما امروز واقعا توجیهی برای این میزان مرگ و میر که آمار آن روز به روز بیشتر می شود، نمی توان پیدا کرد. کشورهای زیادی شرایط عادی و بدون کرونایی را تجربه می کنند و ما نیز به این امنیت و آرامش نیاز داریم. به شخصه امیدوارم تحولات مثبت در دولت آینده اتفاق بیفتد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن