گفتگو و مصاحبه

ضرورت کمک خیران برای رفع مشکلات حوزه های علمیه خواهران

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا روستای قورچای شهرستان آزاد شهر، خواستار رفع نیازهای مدارس دینی بانوان از سوی خیرین و مسئولین امر شد.

به گزارش آوای سنت، حاج طوی قلی آخوند گل چشمه در گفتگو با خبرنگار ما، رفع کمبودهای عدیده و تامین منابع مورد نظر برای تجهیز حوزه های علمیه خواهران را از مطالبات مهم در میان اهل سنت کشور خواند و گفت: متاسفانه بسیاری از مدارس دینی خواهران که با مجوزهای رسمی و به صورت مستمر و فعال دایر هستند، علی رغم گذشت بیش از یک دهه از زمان تاسیس، کماکان از کمبود اصلی ترین نیازها رنج برده و این مسئله مشکلاتی را در خصوص برگزاری کلاس ها به شکل منظم در طول سال تحصیلی حوزوی ایجاد می کند.

از جمله این مشکلات در حوزه علمیه الزهرا خواهران روستای قورچای کامل نبودن بنای ساختمان مدرسه و فقدان بخش خوابگاه برای طلاب در طول دوره تحصیل است. از این رو خواهران طلبه ای که از روستاها و شهرهای اطراف جهت تحصیل اقدام به ثبت نام می کنند، ناگزیر به رفت و آمد بوده و این مسائل جزو سختی های کار به حساب می آید.

آخوند گل چشمه، اهتمام خیرین به منظور امر یاری رسانی به مدارس دینی خواهران و ورود دولت به این امر را از اولویت های در راس امور برشمرد و افزود: طی سال های اخیر بسیاری از بانوان ما در کلاس های قرآنی مساجد و مکاتب خانگی روش خواندن قرآن و آداب اسلامی را فرا گرفته اند، اما چنانچه ثبت ایشان در مدارس دینی مختص خواهران امکان پذیر گردد، انگیزه مضاعف برای تحصیل پیدا خواهند کرد و در آینده نزدیک می توانیم شاهد برگزاری جشن فارغ التحصیل بانوان در مدارس رسمی باشیم.

به این موضوع در برخی از شهرها توجهاتی شده است، لیکن یک حوزه هر چقدر هم که بزرگ باشد، به تنهایی گنجایش پذیرش همه علاقمندان در یک منظقه وسیع را نخواهد داشت، مضافا آن که برای خواهران مناسب تر است که در نزدیک ترین حوزه محل زندگی خود ثبت نام شوند.

مدیر حوزه علمیه خواهران الزهرا روستای قورچای در این باره یادآور شد: بانوان محجبه ما تربیت دهندگان نسلی هستند که امروز در معرض آسیب های فضای مجازی قرار دارند. تربیت فرزندان در گذشته به لحاظ کمبود امکانات فراز و نشیب های زیادی را به همراه داشت. کمبود پوشاک، کمبود نوشت افزار، مشکلات کسب درآمد، مجهز نبودن مدارس و حتی رفت و آمد در زمستان های سرد کار، تنها قسمتی از مشکلات تحصیلی بودند.

در قرن حاضر خوشبختانه بیشتر کمبودها برطرف شده اند، اما اکنون آسیب جدی تری نسل جدید را در معرض تهدید قرار داده است و آن تهدیدات فضای مجازی می باشد. شناخت آسیب ها کمک می کند تا مراقبت بیشتری از کودک بعمل آوریم.. یک مادر مسلمان تا مادامی که قرآن و علم شریعت نداند، نمی توانند فرزند سالمی را به جامعه تحویل دهند.

این عالم اهل سنت ترکمن خاطر نشان ساخت: مسلما بانوانی که تجارب تحصیلی دارند در روشنفکری چند گام از بانوان دیگر بهتر عمل کرده و در تعلیم کودکان شان موفق خواهند بود. آینده به زنان کاردان و کارشناس در مدیریت تربیت دینی فرزندان نیاز مبرم پیدا خواهد کرد. آنها هم مانند همطایان مرد می توانند در پست های دولتی و در دایره مدیریتی، نمونه و برتر باشند. کشوری پیشرفت می کند که همه ظرفیت ها در اعتلای آن اختیار عمل داشته باشند. لذا باید به نیازهای تحصیلی بانوان در مدارس دینی رسیدگی و حمایت کافی صورت بگیرد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن