گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

عدم اجماع عامل عدم توفیق اهل سنت در زاهدان

مولوی عثمانی:فقدان اجماع در بین فعالان اهل سنت عامل این شرایط بود

آوای سنت: در پی ناکامی اهل سنت ساکن زاهدان در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، سایت آوای سنت در گفتگو با صاحب نظران و علمای شاخص  به بررسی دلایل بروز این شرایط پرداخته است .

متن ذیل ماحصل گفتگوی خبرنگار آوای سنت با مولوی عبدالحکیم عثمانی از مدرسان حوزه علمیه مکی زاهدان است .

مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان، فقدان اجماع منسجم را عامل عدم راهیابی نماینده های اهل سنت به مجلس یازدهم عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت مولوی عبدالحکیم عثمانی در گفتگو با خبرنگار این سایت ضمن اشاره به سردی فضای انتخابات در این دوره گفت: در انتخابات امسال تلاش براین بود که حوزه مکی دخالتی در امر انتخابات نداشته باشد و جناب مولانا عبدالحمید نیز روی این موضوع تاکید داشت‌، با این حال برخی دوستان حوزوی ترجیح دادند، به مسئله انتخابات ورود داشته باشند.

مولوی عثمانی با اشاره به اینکه حوزه انتخابیه زاهدان از دو کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی برخوردار است، اظهار داشت: امسال نیز مانند دوره های گذشته اجماع می بایست روی دو تن از کاندیداها شکل می گرفت، اما نفر سوم هم در لیست حمایتی قرار گرفت و به این ترتیب با حضور نفر سوم در لیست آرا، طبیعتا به سه قسمت تقسیم شد و هیچ یک از سه کاندیداهای این دوره نتوانستند حد نصاب لازم را به دست بیاورند.

مدرس حوزه علمیه مکی زاهدان یاد آور شد: کاندیداهای دیگر منسجم تر عمل کردند و نهایتا توانستند با کسب آرای کافی به مجلس یازدهم راه پیدا کنند.

مولوی عثمانی مهمترین وظیفه نماینده مجلس را خدمت به مردم و تاکید کرد: همانطور که می دانید کشور ما تحت تحریم های ظالمانه قرار دارد و قشر آسیب پذیر با مشکلات عدیده ای مواجه هستند. در این شرایط یک نماینده مجلس باید توجه ویژه ای در خصوص حل و فصل مشکلات اقشار کم درآمد داشته باشد. برای این امر نیاز هست تا تمرکز بیشتری روی بسترهای توسعه حوزه صورت گیرد و زمینه اشتغال افراد در بخش های مورد نیاز فراهم گردد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن