گفتگو و مصاحبه

غرب، اسلام را تهدیدی برای تمدن غربی می داند

آوای سنت: استاد دانشگاه غالب هرات، اسلام را تهدیدی برای تمدن مغرور غربی خواند.

به گزارش آوای سنت، عبدالطیف محمدی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص دلایل مخالفت غرب با مسئله حجاب اسلامی، وجود آن را تهدیدی علیه فرهنگ ضد اسلامی دانست و گفت: مکتب آسمانی مسلمانان که به تمام شئونات و جنبه های زندگی دینی و دنیوی بشریت از جمله حجاب می پردازد بدون شک تهدیدی علیه فرهنگ و تمدن غربی است.

البته باید یادآور شد که این مسلمانان نیستند که حالت تعرض و مبارزه علیه فرهنگ و ارزش های غربی را در پیش گرفته اند، بلکه نوع نگرش، جلوه های تعبدی فردی و جمعی و نوع پوشش پیروان اسلام طبق آموزه های شرع دین مقدس باعث برانگیخته شدن مخالفت غیرمسلمانان می گردد.

لذا این فرهنگ غالب است که آن را تهدیدی علیه خود پنداشته و به این ترتیب می بینیم که در برخی کشورها فرمان ممنوعیت حجاب و … صادر می شود.

استاد محمدی اکثریت جوامع غرب را تابع تمدن حاکم خواند و افزود: در این شرایط طبیعی است که آنها خرده فرهنگ های زنده و پویا در جوار خود را بر نتابند.  پیروان تمدنی که اربابی و رهبری جهان را ادعا می کنند به هیچ وجه دوست ندارند ملتی که از دیدگاه آنها بدوی و مربوط به جهان سوم است، عرض اندام نموده و ارزش های غربی را زیر سوال ببرد.

بدون اغراق اسلام خطر سبزی برای غرور تمدن غربی بشمار رفته و عمل به احکام اسلامی خصوصاَ حجاب چنین تمدنی را تحت الشعاع قرار می دهد. بنابراین روحیه مغرورانه و مستکبر حکومت و ملت غرب با حجاب زن مسلمان مشکل دارد.

این روحیه حکایت از سابقه دشمنی طولانی دارد. دشمنی دیرینه غربی ها با مسلمانان برای کسی پوشیده نیست. آنها با چشم دشمن در کمین نشسته و اسلام را خطری معرفی می کنند که باید در مورد آن هوشیار بود، پس کاملا بدیهی است که تمام سعی خود را برای رویارویی با آن در همه زمینه ها به کار بگیرند. وقوع جنگ های صلیبی و مداخله آشکار در امور کشورهای اسلامی در دوره معاصر نباید بر کسی پوشیده باشد.

این استاد دانشگاه هرات اسلام هراسی، تبلیغات رسانه ای، فراهم کردن زمینه مهاجرت نخبه ها و مداخله در امور مختلف کشورها از دلایل دیگر این دشمنی برشمرد و اظهار داشت: فقر فرهنگ دینی و بی اعتنایی به فرامین الهی باعث بی حجابی می گردد. ضعف و سستی در اعتقاد، پنداشتن بی حجابی به عنوان پلی برای رسیدن به ازدواج باعث به زیر سوال رفتن شکوه و عظمت زن و تبدیل وی به برده جنسی می شود.

بی تردید آمار انحرافات اخلاقی و معضلات اجتماعی رایج در جوامع بی حجاب در قیاس با جوامعی که حجاب را مراعات می کنند به مراتب بیشتر است. بدین ترتیب بسیار دردآور خواهد بود که مظاهر فرهنگ های ناپسند در جامعه اسلامی نهادینه شده و جزئی از زندگی شان به حساب آید!

استاد محمدی در انتقادی متذکر گردید:: قرائت های ناپخته و نسنجیده ای نیز از دین اسلام وجود دارد که این دین را در هر مسائل مختلف خشک و خشن معرفی می کند. قرائتی که اسلام را دین خشونت، سخت گیری و محدود به مجازات های سخت می شناساند. برداشتی که زن را در غالب کالای میراثی متصور می شود که همه تلاشش در بند نگهداشتن بانو در منزل و محروم کردن وی از آموزش و کار و فعالیت است. این نمایندگی نادرست از اسلام باعث بدنامی دین خواهد شد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن