گفتگو و مصاحبه

فرصت خواندن نماز تهجد را از دست ندهیم

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران انجام استغفار بسیار در ماه رجب را مورد تاکید قرار داد.

به گزارش خبرنگار آوای سنت، ماموستا عبدالعزیز بابایی در گفتگو با این سایت با اشاره به وقوع بلایای طبیعی و بیمار های واگیردار در اقصی نقاط مختلف گفت: آنچه که معمولا به صورت بلایای طبیعی از جمله سیل، زلزله، آتش سوزی یا به شکل بیماری های واگیردار اتقاق می افتد، نتیجه عملکرد خود ما انسان ها می باشد. البته این بدین معنی نیست که هر حادثه ای به معنای هشدار و تذکر باشد، بلکه گاهی اوقات خداوند متعال بندگانش را به طریقه مختلف مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد تا میزان صبر و بردباری آنها را بسنجد.

وی ضمن تبریک فرا رسیدن ماه رجب افزود: یکی از توصیه های مهم در این ماه انجام استغفار زیاد می باشد. انسان خواسته و ناخواسته در معرض گناه و آلودگی های جسمانی و روحی قرار می گیرد و چه بسا ممکن است بی آنکه قصد و نیت قبلی داشته باشد دچار لغزش و اشتباه شود. رجب بهترین و عالی ترین فرصت و امکان برای طلب بخشش از در گاه ایزد منان است. امکانی برای آنکه بتوانیم گناهان را از جسم و روح خود زدوده و در نهایت پاکی و شایستگی به استقبال ماه شعبان و رمضان برویم.
دراین ماه نبی مکرم صلی الله علیه و آله وسلم بیشترایام را به روزه داری می گذراند. برخی از بزرگان دین نیز همواره به روزه داری دراین ماه تاکید کرده اند. توصیه می شود که شخص مومن بهتر است روزه مستحبی و قضایی را در ماه رجب ادا نموده و در ماه شعبان روزه ی کمتری بگیرد تا بتوان با آمادگی جسمانی بهتری به استقبال ماه رمضان برود.

ماموستا بابایی اظهار داشت: از رجب بعنوان ماه پر فیض و برکت یاد می شود. مقدمه ای جهت استقبال از ماه رمضان که ایام مهمانی خدای متعال می باشد. برای بنده ای که به روزه داری در این ماه و بویژه در ماه رمضان اهتمام ورزد، هر لحظه و هر ثانیه جزو عبادت بشمار می رود و فرشتگان مقرب نسبت به این مسئله در نزد خدای متعال شهادت می دهند. سفارش بزرگان بر این است کسانی که قصد روزه داری در این ماه را دارند می بایست زودتر از شب های دیگر به استراحت بپردازند. باید عادت کنیم تا اگر ضرورتی در کار نباشد شب را به بیهودگی سپری نکرده و فرصت خواندن نماز تهجت در پیش از نماز صبح را از دست ندهیم.

امام جمعه اهل سنت صادقیه تهران یادآور شد: در گذشته، مردم ساعت خواب را رعایت می کردند. فرهنگ غالب بر این بود که همه ساکنین زود می خوابیدند و اول صبح نیز با استراحت کافی آماده کار و فعالیت روزانه می شدند، اما اکنون برخی از اقشار جوان ما شب را به بیداری گذرانده و صبح در حالی از بیدار می شوند که خستگی و کم خوابی هنوز در بدن شان باقی است، بنابراین علی رغم میل باطنی در انجام فرائض و واجبات شان کوتاهی پیش کمی آید و سیستم بدن شان رفته رفته به این وضعیت عادت می کند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: نیت برای بیدارشدن جهت خواندن نماز تهجد و خوردن سحری به تنهایی ثواب بسیاری دارد. خدای متعال خواندن نماز تهجد را برای نبی مکرم فرض گردانید و اینچنین بود که آن حضرت صلی الله علیه و آله و سلم توانست به مقام محمود برسد. مقام محمود مقامی است که به ایشان این امتیاز را می دهد که بتواند در روز قیامت امتش را شفاعت نماید. تهجد دریچه ای است تا انسان بتواند ثابت قدم بودنش را نسبت به دستورات و فرامین الهی به اثبات برساند. هر اندازه ایمان در شخص عمیق و ریشه دار شود، نزدیکی وی به خدای متعال بیشتر خواهد شد. هر اندازه که بتوانیم به حقیقت واقعی ماه رجب پی برده و در اینباره تفکر کنیم مطمئنا یک قدم به خدای متعال نزدیکترخواهیم شد.

ماموستا بابایی تاکید کرد: در سیره بزرگان آمده است، هر یک از ایشان شش ماه پیش از آنکه ماه رمضان بیاید، به درگاه خدای متعال دعا می کردند که آنها را به سلامت به این ماه ارزشمند برساند. ماهی که قرآن کریم یک شب آن بهتر از هزار ماه توصیف می کند. بنابراین می بایست قدر ماه رجب را که نحوی بشارت دهنده رمضان شریف است بدانیم و دعا کنیم که باریتعالی همه امت اسلامی را به این ماه مهم و سرنوشت ساز برساند. ماهی که رحمت و مغفرت به همراه دارد و آفریدگار یکتا به بندگان مومن و شایسته این امکان را می دهد تا در مهمانی بزرگ ماه حضور داشته باشند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن