گفتگو و مصاحبه

فرصت مغتنم شناخت کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت دیگه سرا، تبلیغات رسمی انتخابات مجلس را فرصتی مغتنم برای شناخت از طرح ها و ایده های کاندیداها عنوان کرد.

به گزارش آوای سنت، افندی محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ما، انتخابات دوازدهم مجلس شورای اسلامی را برگزاری یک شور عمومی برای انتخاب نماینده اصلح دانست و گفت: انتخاب برگرفته از روش بزرگان است و نمونه ای از اعتدال در انتخاب فردی که توسط آرای مردمی به مجلس شورای اسلامی معرفی می شود. وظیفه این فرد دفاع از مطالبات ساکنین حوزه انتخابیه است که نسبت به این وظیفه خطیر تعهد دارد و باید همه تلاش خود را بکار ببندد تا بهترین دستاورد را به همراه بیاورد.

اما در سوی دیگر میدان دشمنان داخلی و خارجی قرار دارند و با هر وسیله و طرح می کوشند تا ذهن جامعه را نسبت به حقوقی که دارند، محروم نمایند. برگزاری انتخابات از وظایف دولت می باشد که زمینه یک معرفی یک منتخب اصلح را با بهترین راهکار فراهم می کند و امروز نوبت یک انتخاب دیگر رسیده است.

افندی یوسفی، تبلیغات رسمی انتخابات مجلس را فرصتی مغتنم برای شناخت از طرح ها و ایده های کاندیداها دانست و افزود: طرح های زیادی هستند که می توان بر اساس قابلیت های یک منطقه به مرحله اجرا در آورد. یک کاندیدا باید بداند که مجلس چه جایگاهی دارد. از شرح وظایفش مطلع باشد. جامع و کامل و سنجیده سخن بگوید. با دیگر نمایندگان ارتباط حسنه برقرار کرده و با آنها در موارد مختلف به گفتگو بنشیند. مقام معظم رهبری در این رابطه بیان مفیدی را بیان می دارد و آن این که یک نماینده نباید چندین ماه از فرصت گرانبها را باری به هر جهت تلف کند، بلکه باید از همان روز اول کاری آستین همت بالا بزند.

امام جمعه اهل سنت دیگه سرا در این باره اظهار داشت: رهاورد نمایندگان برای مردم باید در جامعه نمود پیدا کند. برخی از نمایندگان گزارش هایی را به مردم ارائه می دهند که چیزی جز حرف و ادعا نمی توان از بیانات شان برداشت کرد. مردم نیاز به کار و توسعه دارند و اگر در این زمینه های کوتاهی شده باشد، انتخابات آینده بهترین فرصت برای تغییر سرنوشت خواهد بود. البته انصافا نمایندگان جسور و خبره نیز زیاد هستند. سخنوری فصیح با بلند و قهری صحبت کردن دو مقوله متفاوت از یکدیگر هستند و کسی که قهری و طلبکارانه صحبت می کند، نمی تواند نماینده خوبی برای مردم باشد.

افندی یوسفی، انسان را موجودی آزاد اندیش توصیف کرد و تاکید ورزید: با نرفتن به پای صندوق های آرا مشکلات حوزه ها حل نخواهد شد، بلکه به افراد نالایق فرصت می دهیم تا بار دیگر بر مسند تصمیم گیری تکیه بزنند. قوی و ضعیف در همه جا وجود دارد و دایره مجلس هم از این قائده مستثنی نیست. اگر از عملکرد نماینده خود رضایت داریم مهر تاییدی بر اصلح بودن وی بزنیم، ولی چنانچه عملکرد نماینده رضایت بخش نبوده است، دست به تغییر زده و فرد کارآمد تری را به مجلس بفرستیم. نماینده ای که تنها در زمان انتخابات به دورترین روستاها سرکشی کند از قافله عمل دور است، لیکن با یک سرکشی ساده هم می توان امید در دل آن روستاییان محروم از امکانات ایجاد کرد.

این عالم اهل سنت تاکید ورزید: یک نماینده دلسوز کسی است که باید فرزندان دیگر مردم را مانند فرزند خودش دوست بدارد، زیرا در قبال شان متعهد می باشد. آسیب ها را بشناسد. اقتصاد کلان کشورها را مطالعه کند روابط عمومی بداند. خود رای عمل نکند، زیرا مردم نماینده خود رای نمی خواهند. نخبگان و فعالان را در هسته مرکزی تشکیلاتش قرار دهد. فراخوان طرح و ایده بدهد و موارد را با تیم کارشناسی بررسی کند. به راحتی اجازه ندهد که متفکران حوزه به کشورهای دیگر مهاجرت کرده و دانش خود را در اختیار دیگران بگذارند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن