گفتگو و مصاحبه

مردم منتظر موج مثبت در جامعه هستند

دیدگاه های مولوی عبدالباری صالحی درباره انتخابات

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد، بحران معیشتی کشور را ناشی از ناتوانی برخی از مسئولین در حل مشکلات دانست.

به گزارش آوای سنت مولوی عبدالباری صالحی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که مردم باید در انتخابات پیش رو از حق خود و انقلاب اسلامی دفاع کنند، گفت: مهمترین ایراد اساسی در ادوار مختلف انتخاباتی این بوده است که برخی کاندیداها سعی دارند تا با ربط دادن مشکلات معیشتی به انتخابات، از آن به عنوان پلی برای پیروزی خود بسازند.

تعدادی از کاندیداهایی که طی این دوره ثبت نام کرده اند، در دولت فعلی و یا در گذشته که مسئول بودند، آنطور که باید و شاید نتوانستند در جهت رفع مشکلات معیشتی و کاهش بیکاری کار مثبتی انجام دهند و حال پرسش این است که آنها در صورت تصدی پست ریاست جمهوری چه کار مهمی برای مردم خواهند داد؟

وی مهمترین وظیفه رئیس جمهور آینده کشور را ایجاد تحول مثبت در زمینه اقتصادی و کاهش بحران بیکاری خواند و افزود: ما در شرایطی بسر می بریم که هر روز قیمت و کالاهای ضروری افزایش پیدا می کند و علی رغم وعده های مسئولین در زمینه کنترل قیمت ها و وعده کاهش تورم، دولت در مهار تورم و ثابت نگه داشتن قیمت اجناس ناتوان عمل کرده است‌. مسلما مردم ما و بخصوص طبقه ضعیف جامعه توان مقابله با این شرایط را ندارند و باید برای این موضوع ترتیبات اساسی داده شود.

مولانا صالحی با تاکید بر این موضوع که خواسته مردم همان خواسته انقلاب است، ادامه داد: متاسفانه قدرت طلبی در میان برخی رجال کشور موج می زند و تحت این شرایط نمی توان برای کاهش بحران فزاینده اقتصادی، کاری در خور شایسته انجام داد. مسئولین در طول سال گذشته بارها وعده برون رفت از بحران اقتصادی را داده و مردم را نسبت به عادی سازی وضعیت امیدوار نگه داشتند، لیکن آنچه که امروز شاهد آن هستیم، افزایش دوباره، سه باره و چهار باره قیمت کالاهای اساسی می باشد‌.

بنابراین باید به مردم حق داد که نسبت به آینده بد بین بوده و به شعارها و وعده های کاندیداها به دیده شک و تردید نگاه کنند. در حال حاضر کشور ما نیاز به موج مثبت دارد. موجی که بتواند شرایط را تغییر داده و نگرانی عمومی را کاهش دهد، اگر می بینیم که مشکلات باقی بوده و قیمت ها افزایش پیدا می کنند، مسلما ایراد در سیاستگزاری های مسئولین تصمیم گیرنده است.

 مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد اظهار داشت: وقت آن شده است تا جلوی اختلاس گران گرفته شود. کسانی که نبض بازارها را در دست دارند و هر طور که دلشان می خواهد برای مردم تصمیم می گیرند. ما نیاز به یک پالایش عمومی در دولت آینده داریم. هر از چند می شنویم که تعدادی قابل توجهی منابع از بیت المال به صورت غیر قانونی از کشور خارج می شود که در راس آن تعدادی از مسئول قرار دارند. دستگاه قضا باید شدت عمل بیشتری نشان داده و با کسانی که اموال بیت المال را به یغما می برند، برخورد قاطع و جدی نشان دهد.‌

جوانان را نمی توان با وعده افزایش وام ازدواج به تشکیل خانواده تشویق کرد، زیرا اولا باید مبلغ این وامها بازپرداخت شود و خود این یک معضل بر سر راه جوان در ازدواج است و ثانیا افزایش قیمت کالاهای خانگی به حدی است که از طریق وام نمی توان یک زندگی کامل و بی دغدغه را شروع کرد.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: فرزندان ما نیاز به وام ندارند، بلکه درد کهنه در فقدان کار و درآمد پایدار است‌. کشور ما پتانسل ایجاد کار برای اقشار جوان را دارد، اما متاسفانه مسئولین اقدامی در جهت ایجاد اشتغال انجام نمی دهند.

بیکاری یک تهدید مهم و جدی در سر راه  جوانانی است که تازه ازدواج کرده اند. بیشتر طلاق هایی که به ثبت می رسند در اثر ناامیدی از آینده است. نسل کنونی جامعه ترس شدیدی از فرزند آوری دارد، چرا که نمی‌توانند از عهده مخارج سنگین زندگی مشترک بربیایند.

کشور ما بر طبق آمار زیر نرخ جایگزینی جمعیت بسر می برد و جبران این کمبود در دراز مدت امکان پذیر نخواهد بود‌. در بحث فرزندآوری تنها نباید به مسئله سلامت کودک توجه شود،چرا که اگر امکانات نباشد سلامت کودک خواه نا خواه به خطر خواهد افتاد.

مولوی صالحی یادآور شد: کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا نباید با شعار و وعده های احساسی نطر مردم را به طرف خود جلب نمایند. یک کاندیدا باید برنامه مشخص داشته باشد و بتواند به وعده هایش در زمان انتخاب شدن عمل کند. مشکلات در مناطق مرزی بیش از گذشته بیداد می کند، اگر می بینیم که جوانان رو به مشاغل پر خطر می آورند، از روی ناچاری است.

خانواده وابسته به سرپرست خانواده می باشد و سرپرست برای اینکه بتواند قوتی به فرزندانش برساند، ناچارا خطرات را به جان می خرد.‌کشاورزی در نقاط مرزی رونق ندارد. کمبود آب به حدی است که کفاف نیاز خانواده‌ها را نمی کند.یک کاندیداها می بایست برای رفع همه این مشکلات برنامه داشته باشند تا بتواند واجدین شرایط رای دهنده را قانع به رفتن  پای صندوق‌های رای بروند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن