گفتگو و مصاحبه

مولانا صالحی: دشمنان در پی تغییر باورهای نسل جوان هستند

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد، یکی از اهداف دشمنان را به انحراف کشیدن ذهن دانشجویان مسلمان با استفاده از ابزارهای فریبنده دانست.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالباری صالحی در گفتگو با خبرنگار ما، سرعت رشد فکری و تبادل فزاینده اطلاعات را نیاز روز افزون بشر به دانستنی های مرتبط خواند و گفت: علی رغم مهم بودن نقش رسانه مجازی به عنوان منبعی مطمئن برای موفقیت در تحصیل، نباید از فتنه تهاجم فرهنگی دشمن در این عرصه غافل بود. به خوبی می دانیم جوانانی که دوران تحصیلات عمومی را گذرانده و وارد دانشگاه می شوند نیاز مبرمی به انجام تبادل در فضای مجازی دارند. امکانی آسانی که لایه های وسیعی را در بر می گیرد و به راحتی نمی توان دوست و دشمن را در آن شناخت. لذا دشمن ناشناخته معمولا با عناوین فریبنده تلاش می کند تا با پیدا کردن نقطه ضعف افراد به اطلاعات شخصی کاربران دست پیدا کنند. آنها در واقع به دنبال شکار اذهان فرزندان ما هستند.

مولانا باری افزود: شاید برخی تصور می کنند که دشمن اسلام با یک پوشش و قامت خاص وارد صحنه می شود. البته عوامل پشت صحنه به افراد خود می آموزند که چطور افکار نسل امروز را به بازی بگیرند.پس اگر مراقبت صورت نگیرد جبران اشتباهات بسیار دشوار خواهد بود. فضای مجازی امکانی است که می توان یافته های شخصی را در کمترین زمان و بدون هزینه به کیلومترها دورتر رساند. هدف اصلی دشمن به چالش کشیدن نسلی است که غرور جوانی به ایشان اجازه نمی دهد تا اشتباهاتشان را به راحتی گردن بگیرند و بنابراین تمایل کمتری در بازنگری از اعمال دارند.

مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد با بیان این مطلب که دشمنان در جنگ های فیزیکی با مسلمانان به هیچ یک از اهداف خود نرسیده اند، اظهار داشت: جنگ میدانی هزینه بر است و ضمنا تلفات و خسارات زیادی را بر جایی می گذارد. دنیای اسلام ثابت کرده است که در دفاع از دین و شهادت باکی ندارد و از همه مال و جان خود می گذرد تا بیگانگان را از خاکش بیرون کند. لیکن امروز دشمن به شک نامرئی درآمده و در درون خانه های ما قرار دارد.

مولانا باری راه اندازی بسترهای فرهنگی، مذهبی، موسسات خیریه و برپایی انجمن نشست های ویژه جوانان را از اهداف و برنامه های بیگانگان در اشکال گول زننده توصیف کرد و متذکر شد: صحبت از سرزمین اسلامی به تنهایی یک کشور را شامل نمی شود، بلکه کل ممالک مسلمان را در برمی گیرد. کشوری مانند افغانستان طی زمان اشغال آماج انواع و اقسام حملات از جمله بی دینی و ترویج مسیحیت و یهودیت قرار گرفته بود. ترویج خداناباوری بخش دیگری از هدف دشمن در افغانستان اشغال شده بوده است. آسیب اصلی کسانی را تهدید می کند که علاقه چندانی به مساجد و مکاتب نداشته و در عین برخورداری از سواد بالای دانشگاهی حرف از ازدواج سفید می زنند. هر شخصی که ازدواج سفید را تایید کند بداند که توسط دشمن شکار شده است. وظیفه هر یک ما این است که از جایگاه خود راه های مقابله با ابزار تهاجم فرهنگی در جنگ نرم را بشناسیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن