گفتگو و مصاحبه

نقش بی بدیل علمای دینی در ایجاد شور انتخاباتی

آوای سنت: قاری اهل سنت ترکمن، ایجاد شور و شوق انتخاباتی در جامعه را بسته به میزان مشارکت مردم در کارزارهای کاندیداها دانست.

به گزارش آوای سنت، عبدالکریم قاری گُل افشان در گفتگو با خبرنگار ما مشارکت علمای فعال عرصه های اجتماعی در صحنه انتخابات را نشانه نقش مهم ایشان در رویدادهای مختلف خواند و گفت: اینکه که فکر کنیم علما فقط برای درون مساجد و مکاتب ساخته می شوند، پنداری اشتباه می باشد. علما هستند تا در عرصه هایی که به وجودشان نیاز می رود، ورود پیدا کرده و همگام با مردم در صف های واحد قرار بگیرند. بدین جهت می بینیم که در مناسبت های دینی و ملی و عرصه های اجتماعی، علما حضور پررنگی داشته و ارتباط شان را در همه زمینه ها با مردم حفظ می کنند.

امروز که موعد انتخابات فرار رسیده است همه آحاد مردم اعم از علما، فرهنگیان، نخبگان، کشاورزان و دامداران، فرهنگیان و هنرمندان، فعالان بخش های خصوصی و بویژه جوانان باید در مدیریت عرصه انتخابات و ایجاد شور عمومی، نقش بی بدیل خودشان را ایفا نمایند.

قاری گُل افشان، ایجاد شور و شوق انتخاباتی در جامعه را بسته به میزان مشارکت مردم در این کارزار دانست و افزود: اگر انتظار داریم که همه آحاد ملت در روز انتخابات مشارکت حداکثری داشته باشند، می بایست کارزارهای انتخاباتی در هفته پایانی را با گرمی هر چه تمامتر برگزار کرده و توده جامعه در آن مشارکت نمایند.

محافل انتخاباتی که این ایام از سوی کاندیداها و هواداران شان ترتیب داده می شود فرصتی مغتنم برای شناخت مردم از قابلیت های آنها می باشد. انتخابات، محلی برای انتخاب بهترین گزینه از میان جمعی تایید صلاحیت شده است. همه کسانی که در این کرزار مورد تایید قرار گرفته اند، بدون شک توانمند و بلقوه هستند، اما آنچه که می تواند منجر به یک انتخاب مثبت شود، بررسی توانمندی کاندیداها از زوایای مختلف می باشد.

این قاری اهل سنت ترکمن، تصویب قوانین رفع مشکلات بیکاری و کاهش دهنده تورم در بازارها را از مطالبات اصلی موکلین نماینده ها عنوان کرد و اظهار داشت: کوچک شدن سفره های معیشتی را نمی توان با شعار و پندار حل و فصل کرد. جامعه از دولت و مجلس انتظار دارد تا اقدامات عاجلی در مورد کاهش بحران های تورم زا بعمل آورند. تکلیف بر نمایندگان مجلس این است که دولتمردان را مجاب سازند تا قوانین مصوب را با قدرت و توان بالا به اجرا درآورند. نماینده ای که با انتخاب مردم به مجلس می رود موظف به اجرای وعده هایش در تمامی زمینه ها است و اگر نتواند از عهده وعده ها برآید باید از موکلینش غذرخواهی کرده و عرصه را به نیروهای کارآمدتر واگذار نماید.

قاری گُل افشان، تغییر در صورت نیاز را حق ملت برشمرد و یادآور شد: فاصله زیادی وجود دارد میان کسی که کاربلد است با شخصی که از کار سر در می آورد. به صرف پیمودن مدارج عالی تحصیلی نمی توان به مردم خدمت کرد، بلکه تجربه نیز در کار لازم است. همه کسانی که پس از پایان مقاطع تحصیلی دعوت به کار می شوند به یکباره در سکان مدیریتی قرار نمی گیرند. برای انتخاب نماینده مجلس نیز چنین باید عمل کرد و فردی شایسته است که همه قابلیت ها در وی جمع شده باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن