گفتگو و مصاحبه

نگاه مثبت نظام به مطالبات اهل سنت

آوای سنت: رئیس هیات امنای مسجد جامع اهل سنت شیراز، نگاه دولت به مطالبات اهل سنت در سنوات اخیر را مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش آوای سنت، دکتر یعقوب خرسند در گفتگو با خبرنگار ما با بیان این مطلب که نگاه اهل سنت کشور به مقوله انتخابات و حضور در پای صندوق های آرا با رویکرد خوشبینانه و نه قهری بوده است، گفت: به شخصه اعتقاد دارم که اهل سنت باید در هر دوره از انتخابات از فرصتی که به ایشان داده می شود، نهایت بهره و استفاده را ببرند، مضاف بر اینکه به خوبی می دانیم که در بدنه دولت و نظام نیز افرادی وجود دارند که از مطالبات و خواسته های اهل سنت در زمینه ایجاد تغییر و تحولات به خوبی آگاه می باشند. بنابراین صدای ما را شنیده و به خواسته های به حقی که داریم، صحه می گذارند.

دکتر خرسند، نگاه دولت به مطالبات اهل سنت در سنوات اخیر را مثبت ارزیابی کرد و اظهار داشت: همین نگاه و توجه به مطالات اهل سنت باعث شده است تا اکثر پیروان مذاهب اربعه از همه نقاط کشور مشارکت خوبی را در ایندوره از انتخابات به نمایش بگذارند. یکی از اتفاقات امید بخش در استان فارس تعیین مشاور اهل سنت از سوی استاندار بوده است. در نگاه بالاتر تعیین مشاور رئیس جمهور از بین اقلیت مذهبی کشور عزم جدی دولت را در استفاده از همه ظرفیت های بلقوه در کشور را می رساند. البته خود اهل سنت هم باید پیرامون مطالبات و خواسته های شان پیگیری های لازم و مستمر را به خرج داده و با نگاه گذرا عمل نکنند.

رئیس هیات امنای مسجد جامع رسول اکرم(ص) اهل سنت شیراز، افزود: علی رغم اینکه اهل سنت در استان فارس جزو اقلیت بشمار می روند و امکان راهیابی یک کاندیدای اهل سنت از این حوزه به مجلس معمولا بسیار ضعیف بوده است، اما طبیعتا ساکنان سنی نشین این استان از نمایندگان خود توقع دارند تا به خواسته های شان جدیت بیشتری داشته باشند. مشارکت اهل سنت استان فارس فارغ از مسائل مذهبی در راستای اعتماد به کاندیداهای خود در ادوار مختلف انتخاباتی بوده و نقش پررنگی در پیروزی منتخبین داشتند. یکی از خواسته های ما که اخیرا در گفتگو با نمایندگان استان فارس در میان گذاشتیم، تعیین مشاورین اهل سنت بوده است که امیدوارم به این مسئله پرداخته شود. در سایر نقاط هم اهل سنت بالاترین میزان مشارکت را به ثبت رسانده اند و می طلبد نسبت به خواسته ها و مطالباتی که دارند بیش از گذشته پیگیری و اهتمام صورت گیرد.

دکتر خرسند، امید آفرینی در کشور را از جمله برنامه مهم دولت در نگاه پیش رو توصیف کرد و یادآور شد: در بخش مجلس هم می توان با مشارکت دادن نخبگان و اهل فن در تصمیمات مهم، امید آفرینی ایجاد کرد. اعتماد باید دو طرفه باشد. مردم قابلیت های منتخبین حال حاضر را باور کرده و آنها را نمایندگان خود در مجلس دوازدهم قرار داده اند، پس منتخبین هم باید به این نگاه ارزش گذاشته مردم را در تصمیمات شان دخالات دهند. به نظر می رسد وعده تعیین مشاور و استفاده از ظرفیت نخبگان در تصمیم گیری در شعار بسیاری از کاندیداهای انتخابات دوازدهم مجلس گنجانده شده بود و حالا باید دید که منتخبین تا چه حد به قول های داده شده پایبند خواهند نمود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن