گفتگو و مصاحبه

نیات پلید دشمنان در اقدامات تروریستی

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد، هدف دشمن در پیاده کردن اهداف تروریستی را تلاشی مذبوحانه برای بقای رژیم صهیونیستی در منطقه خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا عبدالباری صالحی در گفتگو با خبرنگار ما با محکوم کردن حادثه تروریستی در کرمان که منجر به شهادت و مصدومیت جمعی از همنوطنان گردید، گفت: حمله تروریستی روز گذشته به مردم کرمان بخشی از طرح توطئه دشمن و ادامه آن چیزی است که امروز در غزه مشاهده می شود. حمله تروریستی به مردم در ناحیه ای از سرزمینی که انسان ها در آن سکونت دارند، فارغ از دین و مذهب و ملیت، مردود و محکوم بوده و هیچ یک از ادیان و مدعیان حقیقی حقوق بشر آن را نمی پذیرند. لذا بدون شک این جنایت و وحشی گری از سوی دستگاه افراطی برنامه ریزی شده است که عقبه آن به دشمنان اسلام و مسلمین ارتباط پیدا می کند.

هدف قرار دادن مردم در کشورهای اسلامی از جمله ایران، سوریه، افغانستان و پاکستان، عراق و نظایر این ممالک که سرسپردگی دول غربی را نپذیرفته اند در برنامه سالیانه حامیان تروریسم گنجانده شده است که این بار آن را در کرمان به اجرا گذاشته اند.

مولانا صالحی، هفتم اکتبر سال گذشته میلادی را صفحه ای درخشان در مقاومت و مبارزه برای حفظ حریم اسلامی دانست و افزود: در حال حاضر اسرائیل بزرگترین دشمن ملت های مقاوم در برابر ظلم است و آنها از هر راهی برای ضربه زدن به بدنه امت استفاده می کنند. از پیام های چند پهلوی برخی مقامات آمریکا نیز اینگونه می توان برداشت کرد که آنها چندان از این اقدام تروریستی متعجب نیستند. محبوبیت سردار سلیمانی پس از نائل شدن به شهادت که به دست دولت جنایتکار ترامپ اتفاق افتاد در منطقه وسیعی از خاورمیانه دو چندان افزایش پیدا کرده و حتی مستشاران اروپایی از ایشان بعنوان یکی از زنرال های برجسته منطقه یاد می کنند.

مدیر حوزه علمیه مظهرالتوحید تایباد تاکید کرد: دشمن پس از آن که فهمید نمی تواند مانند گذشته خاورمیانه را محلی برای جولان قرار دهد، تلاش مذبوحانه کرد تا با دامن زدن به اختلافات، سیاسی، مذهبی، طایفه ای و جنگ میان سرحدات مسلمان و همچنین متوسل شدن به تحریم های ظالمانه، بقای اسرائیل را در منطقه تضمین نماید. آنها از سه دهه تلاش برای ایجاد تنش میان پیروان مذاهب سودی نبردند و امروز نقشه خود را تغییر داده و رویه ترور و کشتار مردم بی گناه در اقصی نقاط را در پیش گرفته اند.

آنها عده ای عوامل نفوذی و خود فروخته را برای اجرای اهداف شوم و ضد انسانی خود، اجیر کرده اند، زیرا از رویایی مستقیم احساس ترس و وحشت می کنند. در غزه شکست بدی خورده و طاقت تحمل یک شکست خفت بار دیگر را ندارند. در باتلاقی که حماس ایجاد کرده است، گیر کرده و به نوعی می کوشند تا با دست زدن اقدامات شنیع و ضد انسانی، چالش جدیدی را در منطقه به وجود آورند.

مولانا صالحی، هوشیاری، افزایش ضریب امنیتی و برخورد قاطع با عوامل اجرای طرح ترور را مطالبه همه آحاد جامعه از مسئولین خواند و عنوان نمود: امروز همه ملت ایران با مصیبت زدگان حادثه ترور همدرد بوده و برای شفای عاجل مصدومان دست به دعا برداشته اند. مسلما دشمن دست از اقدامات کوردلانه دست برنخواهد داشت و این یک زنگ خطر جدی برای کشورهایی است که در مقابل آمریکا، اسرائیل و متحدانش قد علم کرده اند. استکبار برای برهم زذن امنیت خاورمیانه طرح های بلند مدتی را پیاده کرده است و هزینه های سنگینی را برای این کار می پردازد.

این عالم شاخص اهل سنت خاطر نشان ساخت: ملت مسلمان افغانستان در اوج مظلومیت به خواسته آمریکا تن نداده و شکست خفت باری را به آنها تحمیل کردند. دشمن از استیطلا بر غزه ناامید شده است. پایداری ملت قهرمان فلسطین درس عبرتی برای حامیان تروریسم است و پندی برای دنیای اسلام که در برابر ظلم ایستادگی کنند. تنها راه مقاومت در برابر ظلم ظالمان، اتحاد بر اساس قانون قرآن و همدلی جهان اسلام برای وارد ساختن شکست قطعی بر بدنه امپریالیسم و صهیونیسم بین المللی می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن