گفتگو و مصاحبه

وداع با ماه رمضان برای مومنان دشوار است

آوای سنت: استاد مدرسه دینی سلطان العلما قشم وداع با ماه مبارک رمضان را برای انسان های نیک اندیش سخت و گران توصیف کرد.

به گزارش آوای سنت، شیخ عبدالله دریایی در گفتگو با خبرنگار ما شب های هفته پایانی رمضان را مغتنم ترین لحظات تحقق وعده حق تعالی خواند و گفت: اکنون که همای سعادت در آسمان اسلام تابیدن گرفته است باید از شب های واپسین ماه ضیافت الله اندوخته کافی برای سرای باقی مهیا نماییم تا خدای متعال خوشبختی ابدی را بر ما نصیب گرداند. همه اقشار امت مسلمان باید بیداری در شب های هفته پایانی را بر خود تکلیف قرار داده و از بهترین شبی که قرآن کریم مژده می دهد به منتهای حال خوش و دل سرشار از اتصال به بارگاه ملکوتی به نیایش و اذکار در آیند. این ارزشمندترین شب ها را ارج نهاده و هر لحظه آن را برای زدون تن و روح از گناهان و کسب ثواب بکار ببندیم تا انشاالله در روز عید فطر با کارنامه ای درخشان از اعمال، نماز بندگی و شکر طاعت بر جای آوریم.

شیخ دریایی ماه مبارک رمضان را قرار عروج از فرش به عرش دانست و افزود: برای انسان های مومن و نیک اندیش وداع با رمضان سخت و گران می باشد و از این بابت اندوه ایشان را در بر می گیرد. درک کامل حقیقت رمضان تنها این نیست که روزه را به عنوان یک واجب دینی پذیرفته و فرایض ویژه ماه را تا پایان به طور کامل انجام دهیم، بلکه اگر نعمت رمضان نبود ناچار از تحمل بار گناهانی بودیم که نفس بد طینت دائما ایمانداران را به منکرات وسوسه می کند. اگر رمضان نبود ضیافتی هم وجود نداشت و دروازه های امید نجات از آتش جهنم بسته می ماند.

برخی ها متاسفانه بابت اتمام رمضان خوشحالی می کنند که اینگونه احساس شعف در شان مقام روزه دار نمی باشد، لذا در مهلت واپسین و شب قدر با خدای خود که آماده بخشیدن تمامی گناهان بندگانش است، تواضع پیشه کرده و ضمن اظهار دلتنگی برای موسمی که ما را با دنیای فریبنده تنها می گذارد از خدا بخواهیم تا دیدار با رمضان سال آینده را نصیب حال گرداند.

استاد مدرسه دینی سلطان العلما قشم در اینباره اظهار داشت: مومنان را در الوداع یارای ترک رمضان نیست، زیرا تمام وجود خود را وابسته به آن می دانند. این وداع با ارزشمندترین ضیافتی است که اهل ایمان را کرامت می بخشد. نمازهایی که در طول سال می خوانیم، ختم هایی که در رمضان برگزار می شوند، خیرات و صدقاتی که به ثمر می رسند و وعده بخشایش از سوی باریتعالی، عذاب قبر را از سر روزه داران دفع خواهد کرد. به تحقیق وعده خدای متعال در این ماه و در شب های آینده محقق شده و قطره اشکی که در فراغ رمضان از دل اهل ایمان می ریزد، مطمئنا به درجات انسانی ایشان خواهد افزود.

شیخ دریایی در توصیه ای به جوانان خاطر نشان کرد: در پس از ماه رمضان خویش را از نماز و شرکت در جماعت دور نگه ندارید. جشن عید را پایان موسم بندگی و طاعت تصور نکنید. ماه های دیگر خداوند هم گرامی هستند. یک ماه مداوم تمرین کردیم و دیدیم که بندگی الله خللی در کارها ایجاد نمی کند.

خوشبختانه امروز در هر گذر گاهی مسجدی بنا شده است، پس اگر در مکان مسجد محل هم که نباشید، اما می توانید به وقت اذان به مساجد سر راه رفته و طاعت را در آنها برجایی آوردید. از عبادت فاصله نگیرید و بر مستحبات قائم باشید. نیمه شب را به نماز تهجد اختصاص دهید. از دورهمی هایی که بسترساز گناه و غیبت هستند دوری کنید. به انجام هر عمل ساده ای که خیر و برکت را به زندگی می آورند روی خوش نشان دهید. صله رحم را در برنامه قرار دهید و بدانید که صدقه هر چند به میزان اندک، بالایا را از زندگی دفع می کنند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن