جهان اسلامعمومی

هیئت اتحادیه علمای مسلمان با هماهنگی مصر وارد نوار غزه می‌شود

آوای سنت : رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان از تشکیل هیئتی برای هماهنگی با مصر به منظور ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه خبر داد.

به نقل از عربی ۲۱، اتحادیه جهانی علمای مسلمان از تشکیل هیئتی برای هماهنگی با مصر به منظور ورود کمک‌های انسانی به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح خبر داد.

علی القره داغی، رئیس این اتحادیه در توییتی در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی X نوشت: هیئتی از اتحادیه به سرپرستی من برای هماهنگی با مصر تشکیل شده تا از طریق رفح وارد نوار غزه شود.

اشغالگران برای صد و یکمین روز متوالی به تجاوزات خود به نوار غزه ادامه می‌دهند و در شرایط انسانی فاجعه‌بار ناشی از محاصره و آوارگی‌فلسطینیان، تعداد بیشتری از غیرنظامیان بر اثر حملات رژیم صهیونیستی شهید و مجروح می‌شوند.

منابع محلی اعلام کردند که در نتیجه تداوم بمباران وحشیانه منازل فلسطینیان در مناطق مختلف نوار غزه، حداقل ۳۳ نفر در شب گذشته و سحرگاه امروز جان باختند.

وزارت بهداشت غزه در آخرین آمار اعلام کرد که از هفتم مهرماه گذشته تاکنون تعداد شهدا به ۲۳ هزار و ۹۶۸ نفر و مجروحان به ۶۰ هزار و ۵۸۲ نفر رسیده است.

این وزارتخانه روز یکشنبه در بیانیه‌ای با اشاره به اینکه رژیم اشغالگر اسرائیل بیش از ۲۰۰۰ مورد قتل عام علیه خانواده‌های فلسطینی در نوار غزه انجام داده خاطرنشان کرد: تعدادی از قربانیان هنوز زیر آوار و در جاده‌ها هستند و خدمه آمبولانس و دفاع مدنی نمی‌توانند به آنها رسیدگی کنند.

این وزارتخانه ارتش رژیم اشغالگر را به قتل عمدی ۳۳۷ پرسنل بهداشتی، دستگیری ۹۹ تن دیگر در شرایط سخت، هدف قرار دادن ۱۵۰ مرکز بهداشتی، از کار انداختن ۳۰ بیمارستان و ۵۳ و انهدام ۱۲۱ آمبولانس متهم کرد.

با گذشت ۱۰۱ روز از جنایات اسرائیل در غزه حمایتهای جهانی از مردم مظلوم فلسطین همچنان ادامه دارد. روز شنبه در یک اقدام جهانی، در روزی که به عنوان «روز جهانی حمایت از غزه» نامگذاری شده بود، میلیون‌ها نفر در کشورهای ۶ قاره جهان از جمله استرالیا، انگلیس، فنلاند، دانمارک، سوئد، ژاپن، کره جنوبی، یونان، ایرلند، اتریش، آلمان، فرانسه، هلند، ترکیه و مالزی در اعتراض به جنایات اسرائیل به خیابان‌ها آمدند.

ارتش اسرائیل از هفتم اکتبر گذشته جنگی ویرانگر را علیه غزه به راه انداخته است که تا امروز بیش از ۲۳ هزار و ۸۰۰ شهید و ۶۰ هزار مجروح که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، برجای گذاشته است. سازمان ملل اعلام کرده است تخریب زیرساخت‌های غزه یک فاجعه انسانی بی‌سابقه بر جای گذاشته است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن