مجلس و نمایندگان

استقبال جامعه اهل سنت از قانون مجازات توهین کنندگان به مقدسات ادیان الهی

آوای سنت : پیام تشکر جمعی از روحانیون اهل سنت از اقدامات موثر دکتر حشمدار دبیر اجرایی فراکسیون اهل سنت

بدنبال ابلاغ قانون مصوب مجلس شورای اسلامی در خصوص مجازات اهانت به مقدسات ادیان الهی، مذاهب اسلامی و قومیت‌های ایرانی توسط رئیس جمهور، این موضوع با استقبال جامعه روحانیون، فعالین و مردم اهل سنت کشور مواجه گردید.

در همین راستا جمعی از نخبگان، روحانیون، علمای مذاهب، ادیان و اقوام ایرانی از پیگیری‌های دکتر حمید حشمدار دبیر اجرایی فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم در راستای تحققِ تصویب و ابلاغ قانون الحاق دو ماده به کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) که گام بزرگی در جهت تقویت قانونی حقوق بشر در ایران است اعلام سپاس و تشکر کردند.

از جمله ماموستا محمدطاهر احمدزاده با ارسال نامه‌ای به دبیر فراکسیون اهل سنت این چنین نوشته است: «… باور بفرماییدحدودا ۵ ساله پیگیر این قضیه بودیم اما نتیجه‌ای نداد تا اینکه با حضرتعالی و مهندس جلال محمودزاده مطرح شد، لایحه ارائه شد و خوشبختانه به برکت شما بزرگواران کلیات در صحن علنی مجلس رأی آورد دیگر هر کسی به خود اجازه نمی‌دهد که در تریبون‌های عمومی و رسمی با توهین به مقدسات احساسات افکار عمومی را جریحه‌دار و یا فضای جامعه را ملتهب بگرداند. به همین دلیل صمیمانه از حضرتعالی و مهندس جلال محمودزاده سپاسگزارم. الله متعال حافظ و ناصر شما باشد و بر عزت و توفیقات‌تان حضرتعالی بیفزاید.

لازم به ذکر است که دکتر حمیدحشمدار از چهره‌های دانشگاهی فعال در زمینه‌ی حقوق بشر، صلح و مطالعات مسائل ایران است. وی سال ها ضمن تدریس در دانشگاه در رشته‌ی علوم سیاسی، دارای مسئولیت‌های اجرایی در موضوعات حقوق بشری بوده است و اینک علاوه بر دبیری فراکسیون اهل سنت مجلس یازدهم مدیرعامل مرکز گفتمان صلح برای همه است.

منبع: فراتاب

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن