آنتی شبهات

آیا اسلام و قرآن کپی شده از ادیان یهودیت و زرتشت است ؟!

آوای سنت : این پست تقدیم به کسانی که معتقدند اسلام و قرآن کپی شده از ادیان یهودیت و زرتشت است.

دوستان حتما، این پست کوتاه را مطالعه کنید و آنرا به خاطر بسپارید تا بتوانید در برابر ادعاهای ملحدان حرفی برای گفتن داشته باشید.

در زمان ظهور اسلام و حتی قبل و بعد از آن دانشمندان و مردم معتقد به سکون زمین بودند و این جوّی غالب در آن زمان بود ، به طوری که اگر شخصی بر خلاف آنان سخن می گفت مورد تکفیر و ارتداد واقع می شد.

این نظریه به عنوان هئیت بطلمیوس معروف است ;بطلمیوس کتاب مجسطی را یک قرن و نیم قبل از میلاد تصنیف کرد و خلاصه نظر وی اینست که :

زمین کره ایی است ساکن که در مرکز عالم جای دارد و سه ربع از سطحش را آب فرا گرفته و کره هوا بر آن احاطه دارد سپس کره آتش و سپس فلک قمر و سپس فلک عطارد و بترتیب فلک زهره و خورشید و مریخ و مشتری و زحل که هر یک بر فلک پیشین خود محیط است و در هر یک از آنها به جز ستاره مربوطه ستاره دیگری وجود ندارد.

هئیت بطلمیوس ۱۷ قرن دوام یافت تا آنکه ، کپرنیک زمین مرکزی را رد کرد.

ولی جالب است بدانید در زمانی جوّ علمی آن روزگار این طرز فکر را قبول داشتند. • قرآن این موضوع را رد می کند.

وآیَهٌ لَّهُمُ الْأَرْضُ الْمَیْتَهُ أَحْیَیْنَاهَا وَأَخْرَجْنَا مِنْهَا حَبًّا فَمِنْهُ یَأْکُلُونَ وَالشَّمْسُ تَجْرِی لِمُسْتَقَرٍّ لَّهَا ذَلِکَ تَقْدِیرُ الْعَزِیزِ الْعَلِیمِ ﴿۳۸﴾ وَالْقَمَرَ قَدَّرْنَاهُ مَنَازِلَ حَتَّى عَادَ کَالْعُرْجُونِ الْقَدِیمِ ﴿۳۹﴾ لَا الشَّمْسُ یَنبَغِی لَهَا أَن تُدْرِکَ الْقَمَرَ وَلَا اللَّیْلُ سَابِقُ النَّهَارِ وَکُلٌّ فِی فَلَکٍ یَسْبَحُونَ ﴿۴۰﴾وَآیَهٌ لَّهُمْ أَنَّا حَمَلْنَا ذُرِّیَّتَهُمْ فِی الْفُلْکِ الْمَشْحُونِ ﴿۴۱﴾ یس

در آیات فوق نام سه فضانورد یاد شده است:

۱-زمین… ۲-خورشید….۳-ماه…

و پس از فعالیت هایی درباره هر یک از آنها . با جمله، و کل فی فلک یسبحون تمامی نام بردگان را بعنوان کشتیهای فضانوردی معرفی نموده که:
هر یک بر محور و گردشگاهی ویژه در جو پهناور آسمان و اقیانوس کبیر کیهان شناورند.

یسبحون
از کلمه فوق نکته جالب توجهی می توان فهمید:

از لحاظ آنکه شناوری بصیغه جمع آورده شده است (یسبحون) و نه آنکه تثنیه (یسبحان) بخوبی هویدا است که تنها خورشید و ماه شناور این اقیانوس پهناور نیستند ….بلکه زمین نیز بنوبه خود شناگریست قابل.
جمله (کل) نیز دلیلی دیگر بر آن است که فقط ماه و خورشید از نظر قرآن حرکت ندارند بلکه زمین نیز حرکت می کند.

?ستارگان از دیدگاه قرآن ص ۱۷۰

پس: اگه بنا به ادعا کفار قرآن از داستان یهودیت کپی برداری شده باشه و همان حرف ها رو گفته باشه جوّ غالب آن زمان نیز آن بوده که زمین مرکز عالم هست و ساکن هست و تمام سیارات در حال چرخش دور زمین اند اما در قرآن آمده زمین ساکن نیست بلکه خودش هم حرکت دارد البته این یکی از این آیات هست که به این موضوع اشاره داره آیات دیگری نیز مشابه آن یافت می شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. آیا بودا پیامبر مجازی نیست پس چرا تمامی رهنمود های او شبیه رهنمود های پیامبران حقیقی است آیا او نمی توانست رهنمود های الهام گرفته خود از دیگر ادیان حقیقی را به خداوند نسبت دهد و خود را پیامبر حقیقی معرفی نماید مانند مزدک و غیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن