آنتی شبهات

پاسخ به شبهه

از زمانی که بشر توانست وقایع را ثبت و ضبط کند ......

⛔️ از زمانی که بشر توانست وقایع را ثبت و ضبط کند

دیگر
نه عصا مارشد
نه دریا شکافت
نه کودکی بی پدر متولد شد
نه مرده ایی زنده شد
نه انسانی در دل ماه رفت
نه انسانی با حیوان سخن گفت
نه انسانی سوار بر قالیچه پرواز کرد
نه آتشی گلستان شد
نه پیامبری ظهور کرد!!!!!
از نیچه

آوای سنت : پاسخ :? با قطع نظر از قائل این مطالب و این‌که به واقع؛ نیچه چنین گفته است یا نه .

اگر منظور از زمان ثبت وقایع، زمانی است که مورخین وجود داشته اند و وقایع را ثبت میکردند، این اشکال کلیت ندارد زیرا زمان پیامبر اسلام که این همه مورخ وجود داشته است و وقایع زندگی ایشان مو به مو و با تمام جزئیاتش ثبت شده است.

معجزه هر پیامبرى با توجه به دانشها و مهارت مردم همان زمان بوده؛
⚡️ در دوران حضرت موسى(علیه السلام) مردم به کارهاى جادوگرى و شعبده بازى روى آورده بودند و به راحتى تشخیص معجزه از شعبده و جادو برایشان امکانپذیر بود. پس یکى از معجزه هاى حضرت موسى تبدیل عصا به اژدها بود و از اولین افرادى که به حقیقى بودن معجزه حضرت موسى پى بردند، خود ساحران و جادوگران بودند.
⚡️در زمان حضرت عیسى(علیه السلام) دانش پزشکى پیش رفت زیادى کرده بود و شاید از همین رو بود که معجزات حضرت عیسى(علیه السلام) کارهایى از قبیل زنده کردن مردگان، شفا دادن کوران مادر زاد و…بود.

دقیقا به همین دلیل، قرآن، معجزه اخرین پیامبر است. چون زمان پیامبر خاتم، عصر نوشتن و اموختن است که متناسب با ان، قران بعنوان مهمترین معجزه ایشان نازل شد. و چون پیامبر اسلام، اخرین پیامبر است، معجزه او هم باید جاودان باشد و از همین رو، قرآن، معجزه اى جاویدان براى همه زمانها، مکانها و افراد است.

اگر تنها معجزه پیامبر این بود که عصایش تبدیل به اژدها میشد یا مردگان را زنده میکرد و…این معجزه تنها براى عده کمى که معجزه را دیده بودند سودمند بود و ممکن بود بقیه مردم بگویند: چون خود ما معجزه را ندیده ایم قبول نداریم، ولى معجزه قرآن به گونه اى است که همه مردم در همه زمانها و مکانها میتوانند زبان عربى را به خوبى بیاموزند و با مراجعه به قرآن به اعجاز آن پى ببرند.

✔️ پس این اصل، بدیهی است که هر پیامبری متناسب با عقول و مقتضیات زمان خویش، معجزه می اورد.

 

 

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن