اخبارخارجی

از دشمنی با کردها دست بردارید

آوای سنت : رئیس مشترک HDP در اولین سالگرد برکناری شهرداران سه کلانشهر کردنشین ترکیه از حاکمیت خواست تا از دشمنی با کردها دست بردارند.

پروین بولدان، رئیس مشترک حزب کردی دموکراتیک خلق ها (HDP) که در اولین سالگرد برکناری و دستگیری شهرداران سه کلانشهر دیاربکر، ماردین، وان سخنرانی می کرد در اظهاراتی گفت: «در یک سپتامبر همگی به خیابان ها خواهیم آمد و در روز جهانی صلح یک بار دیگر در برابر جنگ مطالبه صلح خواهیم کرد. یک بار دیگر در برابر حصر، آزادی را فریاد خواهیم زد و یک بار دیگر ذهنیت تعیین سرپرست به اراده ملت را محکوم کرده و این ذهنیت را قبول نخواهیم کرد».

به نوشته روزنامه اورنسل، بولدان در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «ما به هیچ عنوان سرپرست ها را قبول نمی کنیم. جنگ ها را نمی پذیریم، تجاوزها و اقدامات غیر دموکراتیک را قبول نمی کنیم. برای این که مردم ترکیه نفس راحتی بکشند خواستار دموکراسی و صلح هستیم و در این راه نیز با عزم راسخ پیش خواهیم رفت. از دشمنی با کردها در این کشور دست بردارید. کسانی که این کشور را اداره می کنند برای کردها دموکراسی و حقوق متفاوتی را تحمیل می کنند. دشمنی با کردها، علوی ها، ارامنه، زنان و … به عنوان یک راه برایشان تبدیل شده است».

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن