مجلس و نمایندگان
موضوعات داغ

ناکارآمدی طرحهای دولت در زمینه ساماندهی کولبران

گفتگو با نماینده سابق مریوان در مجلس

آوای سنت: نماینده سابق مجلس طرح دولت در خصوص ساماندهی کولبرها را فاقد کارآمدی لازم دانست.

به گزارش آوای سنت منصور مرادی نماینده مجلس دهم از حوزه انتخابیه مریوان و سروآباد در گفتگو با خبرنگار ما، با انتقاد از به تاخیر افتادن طولانی مدت مصوبه ساماندهی دولت، در خصوص کولبران استان های غربی کشور گفت: این کولبران در گذشته  با وجود تمامی خطراتی که با آنها دست و پنجه نرم می کردند، ماهیانه درآمد ناچیزی در حد هفتصد تا یک میلیون تومان داشتند.

وی افزود: طرح دولت به این صورت بود که با در نظر گرفتن تخفیفی که در ورودی مرزهای غربی کشور روی قیمت کالاها در نظر گرفته می شود، ماهیانه مبلغی حداکثر تا دومیلیون تومان برای کولبرها اختصاص یابد. این تخفیف شامل بازرگانانی می شد که به امر داد و ستد مشغول هستند و بخشی از تخفیف در نظر گرفته شده را می بایست به این امر در نظر می گرفتند. لیکن دولت نتوانست طرح را به اجرا در آورد و کولبرها دلخوش به آینده از همان عایدی ناچیزی هم که داشتند محروم شدند.

مرادی درباره استفاده بهینه از پتانسیل های گردشگری دریاچه زریبار درگذشته و حال اظهار داشت: متاسفانه دولت در زمینه جلوگیری از نابودی و توسعه این دریاچه تاکنون کار مهمی را به انجام نرسانده است. سابقا اعتباری در حدود نیم میلیارد تومان جهت جداسازی سیستم های فاضلاب روستاهای اطراف دریاچه در نظر گرفته شد،اما سایر قول های داده شده همگی درحد حرف باقی مانده اند.

این نماینده سابق مجلس مرز مریوان را از لحاظ میزان صادرات کالا،دومین مرز صادراتی کشور خواند و عنوان نمود: در دوره ای که بنده نماینده مجلس بودم با استفاده از ظرفیت های موجود، اقدامات مفیدی برای زیر سازی و توسعه مرز باشماق مریوان صورت گرفت. تصویب پانزده درصد از سود کالاهای وارداتی به نفع توسعه مریوان از دیگر کارهایی بود که به انجام رسید. این طرح ، مدت های زیادی در حال رفت و برگشت بود و پیگیری‌های زیادی بعمل آمد تا نهایتا به تصویب نهایی رسید.

مرادی تصویب منطقه آزاد مریوان گامی اساسی در زمینه ایجاد بازار کار برای جوانان جویای کار مهم برشمرد و تاکید کرد: تصویب و اجرایی شدن منطقه آزاد گردشگری در مرز باشماق، به شرط آنکه از مدیریت قوی و توانمندی برخوردار باشد، تاثیرات بسیار زیادی در زمینه توسعه استان خواهد داشت. توسعه  مناطق آزاد مستلزم رعایت عدالت اقتصادی و اجتماعی در مجموعه آن است. اگر بنا باشد این مناطق تنها با هدف ایجاد درآمد پایدار برای خزانه دولت فعال شوند و از سوی دیگر سرمایه گذاری خاصی صورت نگیرد، این مردم محلی هستند که متضرر خواهند شد.

نماینده مریوان و سروآباد در مجلس دهم احداث و راه اندازی بزرگترین زایشگاه و دیالیز در این شهر را از جمله اقدامات بعمل آمده در مجلس دهم یاد کرد و افزود: جذب هزار و هفتصد نفر به بدنه  آموزش و پرورش در طول دوره چهار ساله، تجهیز هلال احمر در شهرهای حوزه، تقویت اینترنت در روستاهای شهرستانها با ایجاد تعدادی دکل، افزایش سالن های ورزشی، آزاد سازی چندین هزار هکتار از زمین های حوزه انتخابیه به نفع مردم از دیگر خدمات صورت گرفته در چهار سال گذشته به حساب می آید.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن