اخبارخارجی

اظهارات نژادپرستانه وزیر اقتصاد فنلاند علیه مسلمانان و سیاه پوستان جنجال آفرید

آوای سنت : پس ازافشای نوشتار وزیراقتصاد فعلی دولت راست‌گرا که حاوی الفاظ نژادپرستانه و تحریک‌ آمیز علیه مسلمانان،سیاه‌پوستان و مهاجران بود،خشم و نکوهش در فضای مجازی فنلاند حاکم شد.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، پنجشنبه گذشته۲۷ ژوئیه، روزنامه فنلاندی “Helsingen Sanomat” پیام های ارسالی وزیر ویلی ردمن(از حزب راست افراطی فنلاندها)را هنگامی که وی نماینده مجلس بود،فاش کرد.

ردمن دریکی ازنامه های خودرشد یک گیاه را به سومالیایی ها درکشور تشبیه کرد و گفت:اما به محض اینکه یک زنبق را به این نقطه بیاورید،آن را همه جا خواهید یافت و مانند سومالیایی ها تکثیر می شود

وزیر در نوشته دیگر خوددر مورد اینکه دولت بلژیک به کارفرمایان کشورش اعلام کرده است که پوشیدن حجاب ممنوع است،گفت:ترجیح می دهم فقط به بهانه تحریم حجاب،از ورود کسانی که محجبه هستند جلوگیری کنم..

ردمن در یکی از پیام های خود از عبارات توهین‌آمیز مانند میمون‌ها یا میمون‌های صحرا استفاده کردکه منظورش از این واژه ها اعراب یا مردم خاورمیانه هستند.در این زمینه،رسانه‌ها به نقل ازپتری اوربو،نخست‌وزیر فنلاند،تأیید کردند که از الفاظی که ردمن درنوشته های خود استفاده کرد،حمایت نمی‌کند،اما درعین حال گفت به او اعتماد دارد و به وجود هیچ گونه اقدامی علیه او اشاره نکرد. وزیر ردمن نیز درپاسخ به افشای اطلاعات اعلام کردکه در حال بررسی شکایت از روزنامه Helsingin Sanomat است.

یکی ازکاربران در این باره گفت:دردولت فنلاند،هرهفته اظهارات نژادپرستانه یک وزیر منتشر می‌شود

ریکا بورا، وزیردارایی و معاون نخست وزیرکنونی،که رهبر حزب راست افراطی فنلاندی هاست،دراوایل ژوئیه و پس ازاظهارات سابقش که درآن اظهارات نژادپرستانه مشهود بود با انتقادات گسترده مواجه شد.اظهارات ارات بورا حاوی نژادپرستی،تحریک به خشونت و قتل، و تمسخر مسلمانان، اسلام، مهاجران و رنگین پوستان بود . بخشی ازنوشتارها بیانگراستفاده ردمن ازعبارات توهین‌آمیز مانند میمون‌ها یا میمون‌های صحرایی است که به اعراب یا مردم خاورمیانه اشاره می‌کرد.

بورا بابت نظرات خودعذرخواهی کرد و درتوییتی گفت:من به خاطر نظرات احمقانه ای که ۱۵ سال پیش داشتم و ناراحتی قابل توجه ای که ایجاد کردم عذرخواهی می کنم، من یک فرد کامل نیستم.

اصل خبر را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن