اخبارخارجی
موضوعات داغ

افزایش نرخ طلاق در کشورهای عربی

آوای سنت : کدام کشورهای عربی بیشترین آمار طلاق را دارند؟

آیا جهان عرب در حال عبور از یک موج بزرگ از چندپارگی اجتماعی است؟

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ، این سوالی که با افزایش مستمر نرخ طلاق در جهان عرب مطرح شده است،پدیده طلاق در کشورهای عربی دیگر محدود به زوج‌های تازه ازدواج کرده نمی‌شود، بلکه همسران مسن را نیز شامل می شود.

این امر باعث افزایش بی‌سابقه‌ طلاق درتاریخ معاصر این کشورها شده است.

سالانه حدود یک میلیون پرونده به دادگاه های خانواده مصر گزارش می شود. بر اساس گزارش مرکز اطلاع رسانی کابینه مصر، روزانه ۲۴۰ مورد طلاق در این کشور اتفاق می افتدکه میانگین آن هر ساعت ده مورد طلاق است.

با این حال، مصر در میان کشورهای عربی رتبه دوم را از نظر میزان طلاق به کل ازدواج ها به خود اختصاص داده است. زیرا در پنجاه سال گذشته میزان طلاق در این کشور از ۷ درصد به ۴۰ درصد افزایش یافته است و تعداد زنان مطلقه نیز به سه میلیون نفر رسیده است.

کویت رتبه اول میزان طلاق را در میان کشورهای عربی داراست. بر اساس آخرین سرشماری که وزارت دادگستری کویت،آن را منتشر کرده است،علیرغم کاهش جمعیت این کشور در مقایسه با مصر، نرخ طلاق در این کشور به ۴۸ درصد از کل ازدواج ها افزایش یافته است.میانگین نرخ طلاق دراردن و قطرهم به ترتیب به ۳۷.۲ و ۳۷ درصد افزایش یافت.

لبنان و امارات نیزبا وجود اختلافات اقتصادی و اجتماعی زیاد،اما در میزان طلاق، هر دو با هم برابر بودند. نرخ طلاق در هر کشور به ۳۴ درصد افزایش یافت. پس از آن سودان با درصد ۳۰ درصد، عراق با ۲۲.۷ درصد و سپس عربستان سعودی با ۲۱.۵ درصد قرار دارند.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن