اخبارخارجی

جو بایدن به عنوان رئیس جمهور امریکا انتخاب شد

ترامپ کماکان اعتراض دارد

آوای سنت :جو بایدن بر اساس اعلام نتیجه شمارش آرا در پنسیلوانیا از سوی بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های آمریکایی از جمله آسوشیتدپرس و سی‌ان‌ان،‌ به عنوان پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معرفی شد.

نامزد دموکرات‌ها که پیش‌تر با احتساب پیروزی در ایالت آریزونا ۲۶۴ رای الکترال داشت با بدست آوردن ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا از مرز ۲۷۰ رای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات گذشت تا به صورت قانونی نامزد منتخب مردم آمریکا در این انتخابات شناخته ‌شود.

این درحالی است که دونالد ترامپ ساعتی پیش از این با انتشار توییتی اعلام کرد که با اختلاف بسیار پیروز انتخابات شده و در فیلادلفیا کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

جو بایدن پیش‌تر و با توجه به روند شمارش آرا در ایالت‌های باقیمانده و پیشی گرفتن از دونالد ترامپ اطمینان داده بود که نتیجه نهایی انتخابات پیروزی او و دموکرات‌هاست.

دونالد ترامپ در مقابل، رقیبش را از اعلام پیروزی زودهنگام برحذر کرده و گفته بود از آنجا که در روند رای گیری «تقلب و تخلف» شده است از طریق دادگاه پیگیری می‌کند و امکان دارد پیشتازی خود را بازیابد.

پیروزی بایدن در رقابت تاریخی با دونالد ترامپ با واکنش های زیادی روبرو بوده و باید منتظر واکنش ها، پیام های تبریک رهبران کشورها و ناظران بین المللی بود. در این میان، پیام تبریک گسترده رهبران کشورهای مختلف و به ویژه برخی از متحدان ترامپ جالب توجه بوده است.

در حالی که «دونالد ترامپ» هنوز پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست‌جمهوری را نپذیرفته و از اقدام حقوقی خبر داده، چهره‌های سیاسی مختلف از جمله «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه، «آنگلا مرکل» صدراعظم و «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر و «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس، «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا، «اورسولا ون‌درلین» رئیس کمیسیون اروپا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا و «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه اسبق این کشور به بایدن و هریس بابت پیروزی در انتخابات تبریک گفتند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن