گفتگو و مصاحبه
موضوعات داغ

گسترش اسلام در اروپا عامل هتک حرمت به پیامبر

مولاناعثمانی:امت اسلامی امروز ید واحده شده است

آوای سنت: مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان هدف اصلی دولتمردان اروپایی همچون مکرون را اسلام ستیزی برشمرد.

به گزارش آوای سنت مولانا عبدالحکیم عثمانی در گفتگو با خبرنگار ما با تاکید بر ترس جوامع اروپایی از گسترش اسلام در قاره سبز،حمایت اخیر رئیس جمهور فرانسه از کاریکاتور موهن نشریه ” شارلی ابدو” را اقدامی هدفمند خواند و گفت: همه امت اسلامی باید انگیزه دفاع از نبی مکرم اسلام صلی الله علیه و آله وسلم را داشته باشند. اخیرا در گوشه از این دنیای بزرگ اهانتی نسبت به ساحت مقدس رسول گرامی اسلام صورت گرفت که متعاقب آن هر یک از ممالک اسلامی به نوعی و در حد توان به این مسئله واکنش نشان دادند. برخی با دلنوشته و گروهی با سخنرانی و تعدادی نیز با خلق اشعار و سرودهایشان به زبان های مختلف ابراز احساسات نمودند که هر یک به نوعی اتفاقی جالب و اثر گذار بود.

وی افزود: ادیان الهی و به خصوص مسیحیت در ممالک اروپایی و سرزمین های دور پیروان بیشتری نسبت به مسلمانان دارد و اگر بر اساس آمار اعلام کنیم، تعداد مسیحیان در دنیا، بیشتر از سایر ادیان است. بنابراین سوالی که در ذهن متبادر می شود این است که چرا هیچ گاه دین مسیح در این حجم وسیع و سطح گشترده مورد طعنه و تردید قرار نمی گیرد!!

مولانا عثمانی ادامه داد: در انجیلی که طی سالیان و قرون گذشته به شدت تخریف شده و به عصر ما رسیده است، تناقضات و خرافات زیادی به چشم می خورد، به نحوی که امروز هیچ عقل سلیمی به آن مراجعه نمی کند. تورات هم همین وضعیت را دارد و این دو کتاب با همه تغییراتی که در آنها ایجاد شده، هیچ گاه مورد نقد و انتقاد قرار نمی گیرند. باور عمومی مسلمانان بر این است که به هیچ یک از انبیاء الهی توهین و جسارت نورزند. اما کسانی که به نبی اکرم جسارت ورزیده و نسبت به عملکرد ایشان ایراد وارد می کنند،درباره سایر انبیا و یا کتب شان دست به جسارت و یا انتقاد نمی زنند.

مدرس حوزه علمیه دارالعلوم زاهدان اظهار داشت: برخی انسان های زمینی هر چیزی را به ذهن شان می رسد، می پرستند. چیزی هایی که غالبا در تصور بشر نمی گنجند. خیلی ها هستند که در همین دنیای پیشرفته بر اساس اعتقادت و باورهای شان ادرار حیوان را مقدس می شمارند و جالب اینجاست که به هیچ یک از این گروه ها و اقوام هجمه و ایراد وارد نمی شود!!

سران و مسئولین کشورهای اروپایی مانند رئیس جمهور فرانسه هر از چند مدت به پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم به صورت عامدانه توهین و جسارت می کنند. آنها در جای دیگر قرآن کریم را به نقد می گذارند و سعی دارند به مردم این مسئله را بقبولانند که قرآن کریم کلام الهی نیست و در آن  گزیده ای از سخنان نبی اکرم آمده است!!

مولانا عثمانی با یادآوری این مطلب که افراط گرایان اروپایی قرآن کریم را در میادین شهر و جلوی دیدگان ده ها نفر به آتش می کشند، عنوان نمود: البته این حرکات و اقدامات ضد اسلامی دلایل خاص خودش را دارد. یکی از نویسندگان مشهور اسلامی بیان می دارد که اگر اسلام حق نمی بود و اگر قرآن کریم و رسول گرامی برحق نبودند، امروز تا این شدت مورد تخریب و آزار بیگانگان قرار نمی گرفتند.

زنده بودن قرآن کریم و رسول مکرم به حقانیتی است که دارند. آیین های مختلف دیگر نیز اگر به این حد و شدت که نسبت به رسول بر حق و قرآن کریم توطئه می کنند، در معرض توطئه و شک و تردید  قرار می گرفتند، چیزی از آنها باقی نمی ماند. هدف آنها از دشمنی با کلام خدای متعال و احادیث شریف نبوی این است که با هر آنچه می توانند جلوی گرایش جوانان اروپایی به طرف دین اسلام را بگیرند.

این عالم روشنفکر اهل سنت اروپای قرن آینده را بر اساس پیش بینی های محققین، نویسندگان و تحلیگران غربی را از آن مسلمان دانست و تاکید کرد: اگر در اروپا همه چیز به همین منوال پیش رود، احتمالا طی قرن آینده پارلمان و اعضای هیئت دولت فرانسه و سایر دول مملو از نمایندگان و وزیران مسلمان خواهد شد. لذااین همه توطئه و هجمه بر علیه دین اسلام، صرفا بخاطر جلوگیری از گرایش مردم به این دین مقدس الهی است. ابر رسانه های اروپایی ها سعی دارند با طرح این مسئله که اسلام بانوان را محدود می کند، زن را همچنان به عنوان یک کلای مصرفی معرفی کنند، لیکن می بینیم که آمار زنانی که به دین اسلام می پیوندند در جاهایی حتی بیشتر از مردان است.

پس هر چقدر که دشمنان بر علیه اسلام داستان سرایی کرده و توهین کنند، علاقه مردم برای درک و فهم اسلام افزایش بیشتری پیدا خواهد کرد.

مولانا عثمانی یکی از نقاط ضعف دنیای اسلام را نبود رسانه های قوی در کشورهای اسلامی خواند و خاطر نشان ساخت: سابقا در کشورهایی مانند دانمارک و سوئد کارهای تبلیغاتی زیادی برعلیه دین اسلام و نبی مکرم اسلام صورت پذیرفت که از سوی ملل مسلمان در حد انتظار محکوم نشدند. اما واکنش ها به حمایت مکرون از نشریه پاریسی به حدی گسترده و همه گیر بود که وی را وادار به عقب نشینی کرد. پیامبر گرامی اسلام فرمایش می دارد، اگر ذره ای ایمان در وجود مومن باشد، وی را از آتش جهنم نجات خواهد داد.

امروز همین ایمان باعث شده است تا مسلمانان تبدیل به ید واحده شوند. کسانی که با قرآن کریم و نبی بر حق ارتباط پیدا کرده و نسبت به این دو منبع انرژیک تعصب نشان می دهند، جزو انسان های زنده و ظلم ستیز هستند. سران اروپایی یقین بدانند که وجود نبی مکرم اسلام برای هر کسی که ادعای مومن بودن دارد، از جان و مال و ناموس و خانواده و سایر تعلقات عزیزتر است و محبتی که دنیای اسلام نسبت به پیامبرشان دارند از فهم و درک غربی ها خارج می باشد.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن