اخبارداخلی

شروع همزمان همه قطعات پروژه راه آهن خراسان جنوبی

آوای سنت : استاندار خراسان جنوبی بر شروع همزمان تمامی قطعات پروژه راه آهن استان تأکید کرد.

جواد قناعت، استاندار خراسان جنوبی در  آخرین جلسه هماهنگی پروژه راه آهن که با حضور پیمانکاران و مدیران دستگاه های مرتبط برگزار شد،بر شروع همزمان تمامی قطعات پروژه راه آهن استان تأکید کرد و اظهارداشت: با توجه به اینکه در تأمین آب، برق و سوخت مورد نیاز کارگاه ها مشکلی نداریم و دستگاه های اجرایی در این خصوص همراهی های لازم را دارند، انتظار این است که تمامی قطعات پروژه راه آهن در استان، به صورت همزمان شروع به کار کنند.

وی راه آهن زاهدان-بیرجند- مشهد را پروژه ای فراملی خواند و تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی مرتبط و کلیه پیمانکارانی که مسئولیتی در این زمینه به عهده گرفته اند، باید این پروژه را خاص و ویژه و فراتر از کارهای عادی و معمولی خود ببینند و به طور قطع تعامل می تواند روند اجرای کار را تسهیل کند.

به گفته وی وظیفه دستگاه های اجرایی در این زمینه تسهیل شرایط و رفع موانع از مسیر پیمانکاران است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به دستور ویژه مقام معظم رهبری درخصوص تأمین اعتبار مورد نیاز پروژه راه آهن، اظهار داشت: رئیس جمهور با وجود تأکیدی که بر اولویت دادن به اتمام پروژه های نیمه تمام دارند و نسبت به آغاز هیچ پروژه جدیدی اقدام نمی کنند، عملیات اجرایی پروژه راه آهن نهبندان – بیرجند – قاین – یونسی را آغاز خواهند کرد.

قناعت ادامه داد: راه آهن زاهدان-بیرجند – مشهد از پروژه های کلیدی و حیاتی کشور است و برای نظام و کشور حائز اهمیت است.

وی با تأکید بر اینکه مطالعات مربوط به همه قطعات پروژه راه آهن استان انجام شده، گفت: مانعی برای شروع کار وجود ندارد لذا توقع ما این است که روند اجرای کار شتاب گیرد.

به گفته وی راه آهن به مطالبه عمومی مردم تبدیل شده است.

رئیس جمهور: پروژه راه‌آهن خراسان جنوبی مهم‌ترین مسر ریلی در حال اجرای کشور است

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز در آیین آغاز رسمی عملیات اجرایی پروژه راه آهن مشهد- بیرجند- زاهدان، در بیرجند اظهار داشت: راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد یکی از مهم‌ترین مسیرهای ریلی کشور است که شاید بتوان گفت در رأس مسیرهای اصلی راه آهن کشور قرار می‌گیرد.

رئیس جمهور عنوان کرد: با تامین اعتبارات مورد نیاز و تعیین کار بین پیمانکاران، پیش‌بینی می‌شود از زمان تعیین شده برای بهره‌برداری راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد، این پروژه زودتر به بهره‌برداری برسد و مردم بهره‌مند شوند.

وی با قدردانی از دست‌اندرکاران اجرای پروژه راه آهن گفت: راه‌اندازی راه آهن زاهدان – بیرجند – مشهد گره‌گشای مسائل مهمی در جابه‌جایی مسافر و بار کشور و همچنین اتصال شمال به جنوب کشور خواهد بود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن