اخبارخارجی

فوری:اعلام تردید جدی آمریکا در زمینه نقش حوثی ها در حملات اخیر

ادعای آمریکا :احتمال دخالت ایران در حمله به پالایشگاه های عربستان

آوای سنت:ایالات متحده آمریکا با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از تاسیسات نفتی عربستان و منابع اطلاعاتی، آن را سند دست داشتن ایران در دو حمله صورت گرفته به پالایشگاه بقیق و میدان نفتی حقل خریص اعلام کرد.

براساس اعلام مقامات آمریکایی که نامشان منتشر نشده، مسیر و ضریب اصابت حملات، امکان اینکه این حملات از سوی نیروهای حوثی صورت گرفته باشد مورد شک و تردید قرار گرفته است.

ساعاتی پیش دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، در اولین واکنش به حمله روز شنبه (۱۴ سپتامبر) به تاسیسات نفتی عربستان که تولید نفت این کشور را دچار اختلال جدی کرده گفت که آمریکا در صورت تایید سوءظن ها در مورد اینکه چه کسی عامل حمله بوده آماده اقدام نظامی است.

عباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه ایران بار دیگر اتهام دست داشتن ایران در حملات انجام شده به تاسیسات نفتی عربستان تکذیب کرده و آن را “از بیخ بی‌اساس” خواند و آن را نتیجه “طبیعی” جنگ یمن دانست و گفت: “ائتلاف سعودی‌ها مرتکب جنایات جنگی زیادی شدند و طبیعی است نیروهای یمنی واکنش نشان دهند”.

روز گذشته نیز محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به اظهارات مایک پومپئو، همتای آمریکایی خود، در مورد حملات به تاسیسات نفتی عربستان گفت: “آمریکایی ها سیاستی به نام فشار حداکثری را علیه ایران در پیش گرفتند که به دلیل ناکامی ها به سمت دروغ حداکثری گرایش پیدا کرده است.”

منبع:بی بی سی

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن