اخبارخارجی

مسلمانان آفریقای جنوبی برای ماه رمضان آماده شدند

آوای سنت : مسلمانان آفریقای جنوبی برای استقبال از ماه رمضان که تا چند روزدیگر شروع می شود آماده شدند، آنها در کشور به عنوان یک اقلیت فعال و دارای سنت های فراوان معروف هستند که برجسته ترین آنها افطاری های دسته جمعی است، اگرچه مسلمانان تنها حدود ۲ درصد از جمعیت ۶۰ میلیون نفری آفریقای جنوبی را تشکیل می دهند، اما آنها به عنوان یک اقلیت بسیار فعال در اقتصاد،سیاست و فرهنگ برجسته هستند. جامعه مسلمانان آفریقای جنوبی که در گذشته از استعمار و نژادپرستی رنج می بردند، ۳۰ سال پس از فروپاشی رژیم آپارتاید به یکی از غنی ترین بخش های کشور تبدیل شدند.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ؛ ژوهانسبورگ ، بزرگترین شهراین کشور ، ۲۹ فوریه تا ۳ مارس میزبان یکی از بزرگترین نمایشگاه های ماه رمضان در این قاره بود که ساکنان شهر استقبال زیادی از این نمایشگاه کردند، این نمایشگاه که با حضور شرکت های مختلف ترکیه برگزار شد دارای  غرفه هایی بود که امکان خرید اقلام مورد استفاده درماه مبارک رمضان اعم از مواد غذایی و پوشاک را فراهم کرد.

نیشا نایدو ، یکی ازبرگزارکنندگان نمایشگاه «عید فست» گفت : امسال نزدیک به ۲۰ هزار نفر از این نمایشگاه که ۱۵ سال است به طور منظم برگزار می شود ، بازدید کردند

غرفه موسسه فرهنگی ترکیه به نام یونس امره نیز مورد توجه بازدید کنندگان قرار گرفت، عایشه گل کنداش سفیر آنکارا در پرتوریا گفت : رمضان امسال نیز مانند سال های گذشته در آفریقای جنوبی با شور و اشتیاق فراوان مورد استقبال مردم قرار گرفت. وی افزود : مسلمانان آفریقای جنوبی نسبت به انجام وظایف دینی خود بسیارحساس هستند، او گفت با وجود اینکه مسلمان آفریقای جنوبی حدود ۲ درصدجمعیت کشور را تشکیل می دهند، اما حدود ۳۰ درصد از اقتصاد این کشور را در اختیار دارند.

نسیبه عبدالله یکی از مقامات اوقاف (یکی از سازمان‌های غیر دولتی اسلامی پیشرو در کشور) گفت : افطاری در خیابان‌ها یکی از سنت‌های ماه مبارک رمضان در آفریقای جنوبی است که هزاران نفر در خیابان ها جمع می شوند و به صورت دسته جمعی و با هم افطار می کنند.

وی افزود : مردم این کشور طرفدار طعم های محلی غذاهای مالزیایی و همچنین غذاهای هندی در ماه رمضان هستند که به طور گسترده ای در غذاهای ماه مبارک رمضان طرفدار دارد، ما ترجیح می دهیم برای افطار ، وعده های غذایی سبک بخوریم وخوردن غذاهای اصلی را به بعد از اقامه نماز تراویح موکول می کنیم زیرا در این وعده غذاهای سنگین تر می خوریم ، او در پایان گفت : جوانان ما اغلب تا سحری نمی خوابند ، زیرا همه اعضای خانواده دوباره دور میز غذا جمع می شوند.

اصل خبر را اینجا مشاهده نمایید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن