اخبارخارجی

میزبانی عربستان از خانواده‌های شهدا، اسرا و مجروحان فلسطینی در حج

آوای سنت : مقامات عربستان سعودی با ابراز امیدواری از برگزاری ایمن و فوق‌العاده مناسک حج امسال، از دستور پادشاه این کشور برای میزبانی از یک هزار نفر از خانواده‌های شهدا، اسرا و مجروان فلسطینی خبر دادند.

به نقل از القدس العربی، شیخ عبدالرحمن السدیس، رئیس امور حرمین شریفین عربستان سعودی، روز شنبه نسبت به برگزاری یک مراسم استثنایی، ممتاز و ایمن برای حج امسال ابراز امیدواری کرد.

در فوریه گذشته، توفیق الربیعه، وزیر حج عربستان اعلام کرد که کشورش انتظار دارد در موسم حج ۲۰۲۳ میزبان بیش از دو میلیون زائر باشد.

بر اساس اطلاعات رسمی، تعداد زائران در سال گذشته به ۸۹۹ هزار و ۳۵۳ نفر رسید که از این تعداد ۷۷۹ هزار و ۹۱۹ زائر از خارج عربستان بودند. در حالی که در مناسک حج سال ۲۰۲۱ تنها ۶۰ نفر از داخل عربستان شرکت کرده بودند که این مراسم هم به واسطه شیوع اپیدمی کرونا با کنترل شدید مسائل بهداشتی انجام شد.

از سوی دیگر امسال، عربستان سعودی میزبان جمعی از خانواده‌های شهدا، اسرا و مجروحان فلسطینی است.

سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان روز شنبه دستور میزبانی از هزار زائر و خانواده‌های شهدا، اسرا و مجروحان فلسطینی را صادر کرد.

شیخ عبداللطیف بن عبدالعزیز آل الشیخ، وزیر امور اسلامی، دعوت و ارشاد عربستان امروز در یک بیانیه مطبوعاتی تأیید کرد که مردم فلسطین از توجه خادم حرمین شریفین و ولیعهد وی برخوردارند؛ این همان کاری است که پادشاهی سعودی از زمان تأسیس خود انجام داده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن