اخبارخارجی

هشدار خطیب مسجد النبی نسبت به آسیبهای فضای مجازی

 آوای سنت : خطیب مسجد النبی نسبت به خطرات محافل مجازی هشدار داد

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت ،عبدالباری الثبیتی خطیب مسجد النبی،با تایید این که مجالس مجازی از طریق شبکه های اجتماعی از مرزها عبور کرده و در قلعه ها نفوذ کرده است خاطرنشان کرد: رضایت از این اعمال، فتنه ای خفته را بیدار می کند.

الثبیتی در خطبه نماز جمعه مسجدالنبی گفت: این مجالس برای افکار زائران خود خطرآفرین است و با ایجاد روش های اختلاف افکنی، تعصب جاهلانه و الحاد در حال گسترش امیال گمراه کننده است،این مجالس تلاش می کند تا جوانان را به دام اندازد،افکار انحرافی و رفتارهای نابهنجار را گسترش دهد، ایمان را هدف قرار داده و جامعه و پیوند خانواده را متلاشی کند.

وی خاطرنشان کرد: این مجالس تعرض به مقدسات دیگران، تعقیب عیوب آنها، بدنام کردن آبرو، سوء استفاده از آنها با عکسبرداری، تجاوز به مقدسات، آلوده کردن اخلاق و هتک حیثیت و فضیلت است.

وی بیان کرد: از جمله معایب این مجالس مجازی می توان به افشای اسرار خانه ها، نمایش حریم خصوصی،فخرفروشی با وسیله نقلیه، غذا، مشروب یا لباس و گسترش زندگی شخصی در پی سراب شهرت اشاره کرد.

وی هشدار داد که سهل انگاری در برخورد با این اعمالی که در مجالس مجازی صورت می گیردممکن است به شری بسیار بدتر از جمله دمیدن و افروختن آتش برای بیداری فتنه خفته و ایجاد سنت های ناخوشایند ناشی از آن،منجر شود.

بسیاری از پدیده های منفی و کلیپ های توهین آمیز به سبب جذب جوانان و نوجوانان، برای حمایت از این پدیده‌ها، از طریق شبکه های اجتماعی منتشر می شود.

شایان ذکر است تعداد کاربران اینترنت در عربستان سعودی از مرز ۳۴ میلیون کاربر فراتر رفت،ضریب نفوذ اینترنت در میان جمعیت نیز به ۹۹ درصد رسیده است.

تعداد کاربران بین سال‌های ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۲ حدود ۵۰۵ هزار کاربر افزایش یافته است و تعداد کاربران سایت‌های اجتماعی در این کشور در ژانویه سال جاری از مرز ۲۹ میلیون نفر فراتر رفته است.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن