اخبارداخلی

۳۴۵ خانه هلال در سیستان‌وبلوچستان آماده ارائه خدمات است

آوای سنت : سیدمحمد مهدی سجادی گفت: ۳۴۵ خانه هلال روستایی شهری و روستایی تاکنون به‌منظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در این استان راه‌اندازی شده است.

به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان،‌ سیدمحمد مهدی سجادی، مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌و‌بلوچستان، گفت: خانه‌های هلال یک واحد داوطلبانه محلی هست که با هدف افزایش آمادگی و توانمندسازی جوامع محلی در زمان حادثه و بحران طراحی و اجرا شده و همچنان در حال گسترش است.

وی با اشاره به اینکه طرح عملیاتی در خانه‌های هلال باید به‌صورت جدی پیگیری شود، ادامه داد: افزایش تاب‌آوری جامعه و پاسخگویی مناسب در امر امدادرسانی در حوادث و بلایا از دیگر اهداف راه‌اندازی خانه‌های هلال است، اگر فعالیت‌ خانه‌های هلال اثربخش باشد در جذب و اعتماد آحاد جامعه به جمعیت هلال احمر نیز موفق خواهیم بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان‌و‌بلوچستان با بیان اینکه خانه‌های هلال در سه محور امدادی، بشردوستانه و عام‌المنفعه خدمات ارائه می‌کنند،گفت: در همین راستا از تمام توان و ظرفیت اعضا، داوطلبان و خیران در جهت اجرای طرح‌های خیرخواهانه برای افراد نیازمند جامعه در مناطق محروم و کم برخوردار اقدامات خوب و مؤثری انجام خواهد شد.

سجادی اضافه کرد: بیشترین خانه‌های هلال با ۲۹۶ خانه در مناطق روستایی سیستان‌و‌بلوچستان راه‌اندازی شده که عمدتاً در زمینه‌های آموزش، جذب اعضای داوطلب‌، امداد و نجات و جذب خیران برای کمک‌رسانی به افراد نیازمند و کم برخوردار و آگاه‌سازی جوامع محلی و ترویج مأموریت‌های جمعیت هلال فعالیت دارند.

وی گفت: تاکنون ۳۴۵ خانه هلال روستایی شهری و روستایی بمنظور آمادگی برای ارائه خدمات امدادی و بشردوستانه در هنگام بروز حوادث و سوانح طبیعی و غیرطبیعی در این استان راه‌اندازی شده است، همچنین تشکیل تیم‌های عملیاتی امداد و نجات در تعدادی از خانه‌های هلال انجام شده و بیشترین خانه هلال در شهرستان دلگان است که توانسته تاکنون ۳۶ خانه هلال راه‌اندازی کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن