اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

امام جمعه اهل سنت بخش اسالم : عهد و پیمانی که با دشمنان اسلام بر سر منافع مسلمین بسته شده است نا مشروع است

آوای سنت : افندی  تاج الدین برزکوهی در خطبه های نماز جمعه هر گونه عهد و پیمانی که منافع مسلمانان را نادیده بگیرد را نا مشروع خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دبیر خانه شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت از گیلان، افندی تاج الدین برزکوهی در خطبه های نماز جمعه در مسجد جامع فاروق اعظم بخش اسالم با اشاره به اینکه انسان باید به عهد و پیمانی که با خدای خود بسته است، وفا نماید و اگر از آن عهد و پیمان تخطی کند نباید ناامید شود زیرا که خداوند ارحم الراحمین است، اظهار داشت: خداوند آنقدر غفور و رحیم است که اگر بنده ای در روز گناه کند و شب درخواست توبه نماید، مورد پذیرش الهی قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید به عهد و پیمان های خود با دیگران پایبند باشیم، خاطر نشان کرد: شکستن عهد و پیمان با دیگران قطعا طبعات جبران ناپذیری خواهد داشت، همانطور که در دین اسلام دستور آمده که حتی بر عهد و پیمانی که با کفار بسته شده نیز پایبند باشیم، چه برسد به اینکه افراد خانواده خود را در هم می پاشند و پرورش فرزندان خود در خانواده را نا دیده می گیرند و برایشان اهمیت ندارد که چه فردی را به اجتماع تحویل می دهند و این مسائل برای ما بسیار ناگوار است.

امام جمعه اهل سنت بخش اسالم با تاکید بر حفظ بنیان خانواده ها، افزود: باید در نماز خود و اعمال خود بازنگری کنیم که چه کردیم که این بلاها بر سر ما می آید و ببینیم که کجای کارمان اشکال دارد و آن را اصلاح کنیم.

افندی تاج الدین برزکوهی در بخش پایانی سخنان خود با بیان اینکه پایبندی به عهد پیمان در همه عرصه ها با اهمیت است، خاطر نشان کرد: بستن عهد و پیمان با دشمنان اسلام و استعمارگران ممنوع است.

وی ادامه داد: اگر عهد و پیمان با دشمنان اسلام بر سر منافع مشترک مسلمانان باشد و آن منافع را به خطر بیاندازد، یقینا نامشروع است و نباید به آن عهد و پیمان ارزش قائل شویم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن