اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها
موضوعات داغ

تداوم انقلاب اسلامی محتاج وحدت و همدلی است

برقراری عدالت و رفع تبعیض از وظایف مهم مدیران است

آوای سنت : عدالت اجتماعی و رفع تبعیض، بازویی محکم برای توسعه و پیشرفت کشور در تمام عرصه‌هاست.

به گزارش آوای سنت به نقل از پایگاه اطلاع رسانی احناف خواف مدیریت حوزه علمیه احناف خواف در مراسم نماز جمعه ۲۲ بهمن‌ماه اهل سنت شهر خواف، با اشاره به اینکه در ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم، خاطر نشان کردند: این انقلاب به رهبری حضرت امام راحل(ره) و حضور مردم از هر قوم و نژادی به پیروزی رسید و یک رویداد و رخداد مهم تاریخی بود.

ایشان ضمن عرض تبریک این ایام به مردم گفتند: این انقلاب با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی به وجود آمد و باعث بیداری ملت‌ها شد. این انقلاب خیزشی را در میان ملت‌ها و مسلمان‌های تحت ستم به وجود آورد، به طوری که آن‌ها را در برابر استکبار جهانی بیدار کرد. انقلاب اسلامی ما، با شهادت‌ها و رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های اقشار مختلف، متحقق شد. مردم در مقابل حکومت دیکتاتوری پهلوی ایستادگی کردند، تا به آزادی، استقلال و کرامت برسند که مقصد انقلاب هم عزت، کرامت، اتحاد، همدلی و اجرای عدالت بود.

مولانا مطهری ادامه دادند: انقلاب اسلامی با وجود تمام تحریم‌های همه جانبه، پیشرفت‌های خوب و قابل توجهی در زمینه‌های مختلف داشته است. این انقلاب با وحدت و هم‌دلی اقشار مردم پیروز شد و تداوم این انقلاب هم مبتنی و مشروط بر وحدت و همدلی است. همان وحدت و همدلی  که امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری بر آن تاکید داشته و دارند. اگر می‌خواهیم بر مشکلات فائق آییم و انقلاب مستدام باشد باید مواردی را مد نظر داشته باشیم.

ریاست نشست فقهی اهل سنت خراسان افزودند: اولین مورد این‌که، شیعه و سنی باید یکدیگر را تحمل کنند و ظرفیت‌های خود را بالا ببرند تا در کنار یکدیگر، زندگی پر آرامش و با سکونی داشته باشند.

مولانا مطهری ادامه دادند: شیعه و سنی باید نسبت به یکدیگر اعتماد داشته باشند، زیرا این کشور متعلق به همه‌ی ایرانیان است به خصوص مرزداران، که بیشتر اهل سنت و جماعت هستند، در این انقلاب و ایجاد امنیت سهیم‌اند. شیعه و سنی از این کشور دفاع کرده و شهید دادند و در این آب و خاک شریک‌اند.

ایشان خاطر نشان کردند: شیعه و سنی باید احترام مقدسات یکدیگر را رعایت کنند، زیرا همه نسبت به معتقدات خود، هم شیعه و هم سنی، حساس هستند و از این جهت باید احترام مقدسات حفظ شود.

مدیرحوزه علمیه احناف خواف افزودند: در جهت تحقق عدالت اجتماعی باید دولت، مسئولین و مردم گام بردارند، زیرا عدالت اجتماعی و رفع تبعیض زمینه‌ساز وحدت و هم‌دلی در تمام عرصه‌ها خواهد بود و بازویی محکم برای توسعه و پیشرفت کشور قرار خواهد گرفت اما اگر تبعیض درمیان مردم، اقوام و مذاهب باشد نارضایتی جامعه را به دنبال خواهد داشت. همچنین توزیع پست‌ها و مناصب به صورت عادلانه، کشور را از همه‌ی آفات حفاظت و وحدت و هم‌دلی را به وجود خواهد آورد.

مولانا مطهری در ادامه افزودند: استفاده از نیروهای نخبه اهل سنت، در سطوح عالی مدیریتی کشور و استان‌ها باعث محکم‌تر شدن ستون انقلاب اسلامی خواهد شد. ایشان در ادامه اظهار داشتند که دولت باید اوضاع اقتصادی را اصلاح و مشکلات معیشتی را رفع نماید همچنین کنترل قیمت‌ها باید صورت گیرد. فقر باید از بین برود زیرا همان‌طور که پیامبر اکرم(ص) می‌فرمایند: اگر فقر بیاید، مردم شاید از دین، خارج شوند و دین را رها کنند. لذا مسئولان باید نسبت به این امر توجه کنند.

ایشان یکی دیگر از عوامل استمرار انقلاب را عمل به وعده های رئیس جمهور برشمردند و بیان کردند: رئیس جمهور باید به وعده‌هایی که در ایام انتخابات داده است، عمل کند. که در این خصوص نامه‌های زیادی نوشته شده و دیدار‌هایی صورت گرفته است، که می‌طلبد دولت به وعده‌های دوران انتخابات خود عمل کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

یک نظر

  1. با سلام بحث هشدار در چه کتابهای اهل سنت آمده است لطفاً راهنمایی کنید منظور این است که آیا هشدار دادن و اعلام راهبری در فقه اهلسنت رافع مسؤولیت کیفری می‌باشد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن