مجلس و نمایندگان

تشریح نتایج سفر نماینده اورامانات به عراق

آوای سنت: نماینده اورامانات ضمن مثبت ارزیابی کردن مذاکرات انجام شده در عراق برون رفت از مشکلات بارش برف اخیر را موفقیت آمیز دانست.

به گزارش آوای سنت، آرش زره تن لهونی با اشاره به نتایج سفر اخیر وی به بغداد گفت: یکی از مهمترین مسائل مطرح در این سفر پیگیری ساماندهی مرزهای اورامانات با هدف ایجاد رشد و توسعه اقتصادی در مناطق مرزی بوده است که به تبع دامنه آن می تواند کلیه مناطق حوزه و استان را نیز دربر گیرد. در این راستا پیشتر ملاقات هایی با سفیر بغداد در ایران، وزیر دولت سابق، معاونین وزیر و همچنین روسای سه قوا ترتیب داده شده بود و در خصوص به فعل رساندن رونق تجاری مرزهای شوشمی و ثلاث باباجانی که تا به امروز دولت مرکزی عراق آنها را به رسمیت نشناخته است، مذاکراتی را پشت سر گذاشتیم. در این رابطه لازم است تا کارها را مرحله به مرحله پیش رفته و تصمیات مهم به مرحله اجرا گذاشته شوند.

لهونی فرایند مذاکره با مقام مسئول هیئت امور مرزی کشور عراق را ادامه مسیر گفتگوها در اسفندماه پیش رو خواند و اظهار داشت: گرچه در گذشته عراقی ها از فعال سازی مرزهای اورامانات استقبال گرمی بعمل نمی‌آوردند، اما بنده مذاکرات اخیر در عراق را مثبت ارزیابی می کنم. اقدامات بعمل آمده در خصوص ملاقات با معاون وزیر دولت عراق جزو پیش بینی هایی بود که می بایست صورت گرفت و اگر این سفر به هر دلیلی صورت نمی گرفت پیگیری امور مرزها نیز به تاخیر می افتاد.

نماینده پاوه و جوانرود طرح برخی انتقادات در خصوص بحران بارش برف سنگین در جریان همزمانی سفر وی به عراق را وارد نخواند و عنوان نمود: اینجانب به محض اطلاع از بارش برف سنگین طی تماس با فرمانداری ها و هماهنگی با بالگرد جمعیت هلال احمر جهت اقدامات امداد و نجات، پیوسته در جریان امور رسیدگی ها قرار داشتم. همه ما به خوبی می دانیم که مدیریت یک بحران معمولا ساز و کار مشخص خودش را می طلبد و در این راستا مسئولین مستقر در فرمانداری ها و ریاست مدیریت بحران که یکی از وظایف شان داشتن آمادگی کامل پیش از وقوع یک مشکل اجتماعی است ضمن همسو شدن با دستگاه های خدمات رسان تمهیدات کافی را برای بازگشایی مسیر بین روستاهای بخش اورامانات را بعمل آورده اند.

لهونی بازید از مناطق بحران زده و پشتیبانی از دستگاه ها را از وظایف اصلی نماینده مجلس در مواقع یاد شده برشمرد و تاکید کرد: بنده در زمان بارش برف سنگین پشتیبانی کافی را به صورت تلفنی ترتیب دادم و هیچ کوتاهی قابل ذکری پیش نیامده است. مهم است بدانیم که در موقع بروز یک بحران دستگاه ها چه عملکردی از خود به جایی می گذارند. خوشبختانه کلیه اقدامات بعمل آمده توسط مسئولین اجرایی که بعضا دو روز تمام بر سر کار بودند رضایت بخش بوده و ما توانستیم بحران برف را با موفقیت پشت سر بگذاریم. با همه این احوالات در برخی بخش ها ضعف هایی نیز به چشم می خورد که نیاز به ارزیابی و ترمیم دارند.

این نماینده کورد اهل سنت خاطر نشان ساخت: تجربه نشان می دهد بهترین اقدام پیش از وقوع یک بحران اقدامات پیشگیرانه است. برف باعث شد تا ساکنین روستاهای حوزه از نعمت برق و آب محروم شوند. برف و باران نعمت های بسیار ارزشمند خدادادی هستند که بارش طولانی مدت آنها نباید برای مردم ایجاد مشکل کند. ما در تابستان گذشته منابع آبی بسیاری را به دلیل خشکسالی از دست داده و همه در بیم و امید بسر می بردیم. قطعا وقتی بارش‌ها پیوسته باشد سختی هاییهم به وجود می آیند و برای این زمان ها باید تدارک کافی مد نظر داشته باشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن