اهل سنت ایرانشخصیت ها و گروه ها

ترک معاصی و عمل صالح بهترین راه نجات

مولانا سیدزاده: نماز تهجد فرصتی طلایی برای عبادت خالص

آوای سنت:استاد شاخص مدرسه علوم دینی سراوان راه نجات از فتنه ها را در ترک معاصی و عمل صالح دانست.

به گزارش آوای سنت مولانا عبدالحکیم سید زاده طی سخنانی خواندن نماز شب را از جمله سنت های موکد در دین اسلام دانسته و برپا داشتن آن را باعث بالا رفتن درجه انسان خواند و گفت: الآن که در فصل زمستان بسر می بریم، شب‌ها طولانی‌ هستند. در شب های بلند انسان خود به خود بیدار می‌شود. در این حالت مستحب است که وضو گرفته و حداقل دو رکعت نماز نفل بخواند. این نماز درجه انسان را بلند می‌کند.

وی افزود: بهترین نماز بعد از خواندن نمازهای فرضی و سنت‌ها، نماز تهجد است. در نماز شب هیچگونه ریایی وجود ندارد؛ انسان با پرودگارش تنها است و ضمن مناجات بر مقام و منزلت خود می افزاید. بلند شدن در آخر شب، نَفْس را می‌کُشد، با نماز شب نَفْس انسان اصلاح می‌گردد، در آخر شب انسان وقتی که با خدایش حرف می‌زند، تلاوت می‌کند، تمرکز دارد و حواسش جمع است و با حضور قلب می‌تواند نماز بخواند.

مولانا سید زاده راه علاج همه فتنه‌ها، نگرانی‌ها و بیماری‌ها را در نماز و ترک گناه توصیف کرد و اظهار داشت: اگر انسان بر این دو نسخه عمل کند، همه پریشانی‌های او دفع شده و زندگی شادی نصیبش می‌گردد. هر زن و مردی که عمل نیک انجام دهند، یعنی حرام را ترک کرده و فرایض الهی را انجام دهند، خداوند سوگند یادکرده است که قطعاً و یقیناً به این انسان، زندگی حیات ‌بخش، مسرت ‌آمیز و لذت ‌بخشی هم در این دنیا و هم در آخرت عطا می‌کنیم.

استاد حدیث مدرسه علوم دینی عین العلوم گشت سراوان افزود: مهم این است که انسان دارای ایمان و عمل بوده و مهم در عمل، ترک گناه می‌باشد. انسان گناهکاری که عمل نیک انجام می‌دهد، مانند لباسی پر از ناپاکی است. اتو کشیدن این لباس را پاکیزه نمی کند،زیرا که آن لباس از کثیفی ها پاک نشده است، دیواری که تمیز نباشد، هر مقدار که روی آن رنگ و روغن زده بزنیم، چشم نواز نمی‌شود، لذا شخص مومن اول باید ناپاکی را از خود دور کند و سپس به وسیلهٔ نماز، ذکر و تلاوت آراسته شود، تا هم در این دنیا و هم در آخرت  نور در چهره‌اش ظاهر گردد.

این عالم شاخص اهل سنت یادآور شد: پیامبر گرامی صلی الله علیه وسلم به ما هشدار می‌دهد که در آخر زمان فتنه‌های زیادی مانند تاریکی شب که هر بخشی از بخش دیگر تاریک‌ تر است، بر دنیا مسلط می شود. در این زمان می بینیم که فتنه بالای فتنه می‌آید، بیماری کرونا فتنه و امتحانی از جانب خداوند است و باریتعالی خودش بهتر پمی‌داند بعد از این بیماری چه فتنه و امتحانی وجود دارد. نبی مکرم همچنین فرمایش می کند، در آخرالزمان چنان فتنه‌هایی می‌آید که شخص شب هنگام مسلمان است، اما در روز به‌ خاطر فشار فتنه‌ها کافر می‌شود. زمانی نیز به‌خاطر سبک بودن فتنه‌ها، روز مسلمان شده و شب هنگام دینش را در مقابل کالای دنیا می‌فروشد!

مولانا سیدزاده تاکید ورزید: راه نجات از این فتنه‌ها اعمال صالح و ترک معاصی می‌باشد، یعنی ترک حرام و انجام دادن فرایض که در این صورت انسان در قلعه‌ای محکم قرار می‌گیرد و هیچ فتنه‌ای نمی‌تواند به او آسیب برساند. خدا همهٔ ما و شما را بیداری نصیب کرده و توفیق بر ترک معاصی و توفیق به انجام اعمال صالح بدهند.

مسئول مجلس علمی عین العلوم گشت در این گفتگو تعلیم و تربیت فرزندان را مورد تایید قرار داد و گفت: نسبت به آوردن و ثبت نام بچه‌ها در مکاتب قرآنی شهر همت داشته باشید و فرزندان‌تان را به بهانهٔ بیماری کرونا از درس و تعلیم قرآن محروم نکنید. مسئولین و خیرین نسبت به ترک دادن بیماران اعتیاد گام مؤثری برداشته‌اند و تقاضا می‌شود که مردم در این باره با آنها همکاری نمایند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن