مجلس و نمایندگان

مشکلات کمبود سوخت در حوزه سراوان

بررسی مشکلات مناطق مرزی سراوان در زمینه تامین سوخت

آوای سنت: نماینده اهل سنت مردم شهرستان های سراوان، سیب و سوران و مهرستان در مجلس شورای اسلامی از افزایش سهمیه سوخت سراوان به یک میلیون و دویست هزار لیتر خبر داد.

به گزارش آوای سنت کمبود سوخت یکی از مهمترین دغدغه های مردم در منطقه مرزی سراوان و مهرستان در طی سالیان گذشته می باشد که مشکلات زیادی را برای ساکنین در شهرها و روستاها ایجاد کرده است. بنابراین گزارش عدم توزیع نامناسب سوخت در برخی جایگاه های عمومی و همچنین فروش آن در بازار آزاد با قیمت های سرسام  آور اعتراض مصرف کنندگان را به همراه داشته است.

ملک فاضلی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص اقدامات بعمل آمده در حوزه کمبود سوخت گفت: با توجه به مشکلات این حوزه و طبق پیگیری های انجام شده سهمیه سوخت شهرستان از ۷۰۰ هزار لیتر به یک میلیون و دویست هزار لیتر افزایش یافته است. مسئله سوخت یکی از مشکلات عمده ای است که وقت زیادی از بنده را به خود متمرکز کرده است.

وی افزوذ: با توجه به اینکه در چند روز اخیر مشکل سوخت در حوزه انتخابیه بیشتر شده، گزارشاتی از سوی مردم جالق و بم پشت، مبنی بر مسدود شدن کارت های سوخت دریافت گردیده است. بنابر پیگیری های بعمل آمده سهمیه سوخت شهرستان از ۷۰۰ هزار لیتر به یک میلیون و دویست هزار لیتر افزایش پیدا کرده، اما مشکل اصلی در حمل سوخت به شهرستان است که به موقع انجام نمی شود!

بنا به گفته نماینده مردم شهرستان های سراوان، سیب، سوران و مهرستان عدم نظارت در نحوه توزیع سوخت به ویژه در سطح جایگاه ها از دیگر معضلاتی بشمار می رود که از سوی مردم گزارش شده است.

فاضلی در ادامه وظیفه نماینده را پیگیری و رایزنی جهت افزایش سهمیه عنوان کرد و اظهار داشت: طبق رایزنی های انجام شده، مقرر گردید معضل فعلی پس از مشخص شدن میزان سوخت وارد شده به حوزه شهرستان، اطلاع از میزان سوخت مورد نیاز مردم، نحوه توزیع و بررسی دلایل مسدود شدن کارت های سوخت مورد آسیب شناسی قرار گیرد تا حق به حق دار برسد.

عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس تاکید کرد: برای هر کارت سوخت سهمیه در نظر گرفته شده است، اما اگر فردی مازاد بر سهیمه مصرف و یا از کارت خود استفاده نمی کند، نباید با مسدود کردن کارت در حق وی اجحاف صورت پذیرد. ما تلاش می کنیم تا هفته آینده جمع بندی نهایی را انجام داده و اقدامات لازم برای مرتفع شدن مشکل سوخت در حوزه انتخابیه را بعمل آوریم. در این راستا اخبارخوبی از سوی مسئولین رده بالا برای همفکری و حل اساسی معضل سوخت اطلاع رسانی شده است.

این نماینده اهل سنت مجلس یازدهم ادامه داد:با توجه به مرزی بودن حوزه و نبود اشتغال، تبعا مقداری از سوخت به در بازار آزاد به فروش می رسد تا درآمدی برای ساکنین باشد‌. دولت باید بسترهای اشتغال پایدار و سالم را فراهم آورد، چرا که حوزه انتخابیه سراو ان دارای ۳۸۴ کیلومتر مرز مشترک با پاکستان است و لذا می توان با ایجاد مناطق ویژه تجاری و فعال کردن بازارچه های مرزی از این موقعیت بهره مناسب ببریم.

ملک فاضلی عملکرد سپاه در اجرای طرح رزاق در مناطق مختلف حوزه انتخابیه را مطلوب دانست و خاطر نشان ساخت: اجرای طرح رزاق توانسته است جمع کثیری از روستاییان به ویژه مرزنشینان را مشغول به کار کرده و با ایجاد مهاجرت معکوس از شهر به روستا، میزان حاشیه نشینی را کاهش بخشد. اگر خواسته های مطرح شده در طرح رزاق به مرحله اجرا برسند، می توانیم شعاع طرح را از پنجاه تا هفتاد کیلومتر افزایش دهیم تا بخشی از اشتغال نیز از این طریق انجام شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن