شخصیت ها و گروه ها

ضعف مدیریت مسئولان از عوامل اصلی بروز مشکلات

آوای سنت: معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه احمدیه تربت جام، ضعف در مدیریت برخی مسئولین رده بالای کشوری را از دلایل مشکلات معیشتی جامعه عنوان نمود.

به گزارش آوای سنت، دکتر حسین جامی الاحمدی، طی سخنانی مسئولیت پذیری دلسوزانه با میل به پیشرفت را مهمترین راهکار برای برون رفت از مشکلات معیشتی در کشور دانست و گفت: انسان ها در هر شغل و منصبی که باشند از جمله همه کسانی که راس امور را در اختیار دارند تا فردی که وظیفه انجام یک امر ساده را به دوش می کشد، جهت پیشرفت و آبادانی اقتصادی جامعه مسئول هستند.

در این راس بسیار بزرگ متاسفانه می بینیم که برخی تنها مشکلات را نظاره می کنند. امید دادن به زندگی از وظایف مسئولان و مبلغین است و زنده کردن کرامت های انسانی جذابیت ایحاد می کند، لیکن یک مسئول و مبلغ در کنار ایجاد انگیزه باید که بتواند خطاها و انحرافات را گوشزد کرده و ترمیم آسیب ها را دور از نظر نگه ندارد.

دکتر حسین جامی الاحمدی با تاکید بر این مطلب که انسان های عزتمند اشتباهات گذشته را مایه عبرت خود دیده و درس های لازم را از آنها می گیرند، افزود: تکرار خطا و اشتباه درصد تهدیدات و آسیب ها را بیشتر می کند. امروز همه افراد به نوعی از گرفتاری اقتصادی و فرهنگی رنج می برند. در چهره مردم درد موج می زند. جوانان از والدین خود و مسئولین مطالباتی دارند که برآورده نمی شوند و لاجرم خواسته هایشان را به شکلی که امروز می بینیم عنوان می دارند.

معاون آموزش و پژوهش حوزه علمیه احمدیه تربت جام با تاکید بر این نکته که جوامع متمدن اغتشاش و آسیب به اموال عمومی را نمی پذیرند، افزود: معلمین، دانش آموزان و اولیای ایشان حق دارند که نسبت به فضای ناسالمی که در مدارس ایجاد شده است، شاکی باشند و درباره دلایل مسمومیت ها از مسئولین پرسش کنند.

کارگران نسبت به عدم پرداخت حقوق کامل خود گلایه مند هستند و از این رو نمی توان آنها را اغتشاشگر نامید. در این میان تعدادی از افراد که از الفبای مسئولیت چیزی نمی دادند بر سرکارهای حساس گمارده شده و عمده مشکلات به سوء مدیریت این عده بر می گردد، پس باید به مردم حق داد که اعتراض شان را به زبان بیاورند.

دکتر جامی الاحمدی یادآور شد: پذیرفتنی نیست که یک مسئول رده بالای کشوری شرایط را به مردم دیکته کند و تحت این شرایط از زیر دستان وی چه انتظاری می توان داشت! برخورد غیر مسئولانه با روش و منش بیانگذار معظم انقلاب و توصیه های رهبری دستاوردی جز این به همراه ندارد. ملت ایران تا مادامی که مسئولین در کنار خود داشته باشند با تمام توان و قدرت با تحریم های بین المللی کنار خواهند آمد. اینگونه نباشد که مردم هر سختی و گرفتاری را به جان بخرند و از آن سو برخی با برخورداری از بهترین امکانات به تفریح و گشت گذار بپردازند!

محاصره اقتصادی تنها مربوط به این زمان نیست و درتاریخ می خوانیم که مشرکین چگونه مال و اموال اندک مسلمانان را مصادره کرده و ایشان را تحت تحریم قرار دادند. یک مسئول باید مانند نبی مکرم صلی الله علیه وآله وسلم و یاران آن بزرگوار عمل کند. با پشت میزنشینی و نوشتن بخشنامه نمی توان با مردم و قشر تهی دست جامعه همراهی کرد.

این اندیشمند اهل سنت مشخصه یک مسئول مسلمان را دغدغه مندی در خصوص وضعیت معیشت عموم خواند و اظهار داشت: نسل جوان معترض را بی حیا و بی دین قلمداد نکنیم. آنها نیاز به خوشرفتاری دارند. زندگی را به فرزندان هدیه کنیم تا عقدهای شان را بر سر آیندگان خالی نکنند. از نسلی که از حداقل ها نیز محروم هستند چه انتظاری برای دینداری می توان داشت! فاصله ها را هر چه زودتر به ترمیم برسانیم. عذرخواهی بابت اشتباهات را یاد بگیریم و در گفت و شنود ها خود را نسبت به طرف مقابل برتر ندیده و در صدد تحمیل عقاید خود نباشیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن