مذاهب و خطبه ها

مولانا علی بایی : انقلاب اسلامی نشات گرفته از انسجام و وحدت همه ملت شکل گرفت

آوای سنت: امام جمعه اهل سنت مشهد ریزه انقلاب اسلامی را بر آمده از وحدت، انسجام و خواست همه ملت ایران دانست.

به گزارش آوای سنت مولانا عبدالکریم علی‌بائی در جریان جشن های ایام دهه فجر، پیروزی مردم طی انقلاب پنجاه و هفت را یک پدیده مهم و نادر در تاریخ معاصر خواند و گفت: بدون شک مبارزات در زمستان سخت سالی که منجر به ره آورد مهم مردمی شد در نتیجه وحدت همه نیروها و آحاد ملت برای برانداختن نظام شاهنشاهی به دست آمد. در مبنای اصلی شکل گیری این انقلاب با شعار وحدت به رسمیت شناختن همه نیروهای اجتماعی، سیاسی، قومی ملاک در عمل بود و قطعا تداوم وحدت کنونی و انقلاب اسلامی بر پایه همین مبانی قابل تصور است.

مولانا علی بائی در ادامه به اهداف دشمنان در از بین بردن وحدت، انسجام و یکپارچگی ملت ایران پرداخت و افزود: یقین بدانید که بدخواهان انقلاب و ملت از هیچ توطئه و تلاشی برای رسیدن به مقاصدشان دریغ نمی ورزند. در این میان متاسفانه رفتارهای نامناسب، لغزش‌های مکرر، عدم تدبیر در انجام امور توسط برخی مسئولین باعث خدشه دار شدن این انسجام شده است.

امام جمعه مشهد ریزه با استناد به بیانات مقام معظم رهبری یکی از نیازهای مهم امروز کشور را در اتحاد ملی توصیف کرد و اظهار داشت: اتحاد ملی سد سر به فلک کشیده در مقابل دشمنان است. اتحاد ملی نقش بسیار عظیمی در پیروزی انقلاب و پیشرفت آن دارد. امروز نیاز است که این اتحاد به تقویت برسد.

این ایام یادآور تاریخ ایران و تحولات بنیادین در همه شئون کشور به حساب آمده و سخنان امام راحل مبنی بر تشکیل دولت با تکیه بر رای ملت از آن جهت عنوان شد که شالوده اصلی نظام اسلامی را توده ملت رقم زدند‌.

مولانا علی بائی با انتقاد از پاره ای تبعیض‌ها، عدم شایسته سالاری در بکارگیری نیروها، منفعت طلبی‌ و بی عدالتی از سوی تعدادی افراد را باعث خدشه دار شدن انسجام ملی و نارضایتی در مردم بیان نمود و ادامه داد: راه حل این مشکلات توجه به خواست و شنیدن حرف مخاطبین و بهابخشی به مطالبات با هدف رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی است.

در طول همه سال‌های انقلاب خدمات بسیار زیادی در زمینه های مختلف صورت گرفته است که نباید آنها را نادیده گرفت. مردم از خدمات استفاده کرده و قدر تلاش‌ها و خدمات بعمل آمده را می دانند.

مدرس حوزه علمیه اهل سنت خراسان رضوی متذکر شد: انجام خدمت نباید ما را مغرور به خود کند، بلکه جهت گذر از مشکلات و کاستی‌ها تلاش مضاعف می طلبد. کشور اسلامی ما یکی از بهترین و ثروتمندترین کشورهای منطقه و دنیا شناخته می شود و مردم آن از جمله با اخلاق ‌ترین و بهترین هستند.

باید قدر این کشور با همه منابع و مردم با ایمان دانسته شود تا بتوان به اهداف عالیه و برنامه‌های مد نظر انقلاب برسیم. قدرت، اقتدار، اعلای کلمه الله، اشاعه دین، آبادی مساجد و مکاتب قرآنی، توجه به فرامین قرآن و اسلام و سیره پیامبر و خاندان ایشان از مهمترین برنامه هایی بود که این انقلاب بر آن اساس پایه ریزی شده است.

مولانا علی بائی خاطرنشان ساخت: در هر حکومت اسلامی باید به مکاتب قرآنی و مساجد آن توجه شود. مبادا بخاطر تنگ نظری، عدم تدبیر و تفکر اشتباه، درب مسجد یا نمازخانه‌ای که محل عبادت خداوند است، بسته شده و جلوی آبادی آن گرفته شود که این کار مخالف با مبانی دینی و شرعی و انقلاب اسلامی است. برای پیشرفت مساجد و توسعه علم ودانش و فرهنگ اسلامی باید تلاش بیشتری داشته باشیم. با سعه صدر و دور اندیشی به این اهداف و برنامه ها توجه کرده و بدان ها اهمیت دهیم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن