آسیاجهان اسلام

دولت دست راستی و افزایش مهاجرت از اسرائیل

آوای سنت : بحران داخلی دردولت اشغالگر درحال تشدید است و بیم آن می رود که به دلیل اعتراض به سیاست دولت دست راستی، پدیده فرار مغزها بیشتر شود.

به گزارش سرویس ترجمه آوای سنت،این امر باعث شد بسیاری از کارشناسان اسرائیلی این درخواست را داشته باشند که این نگرانی ها دست کم گرفته نشود یا چشم خود را بر روی آنها نبندند،زیرا فرار این افراد به معنای واقعی کلمه بیانگر از دست رفتن امید در میان اقشار مختلف  اسرائیل است.

ایتای فریشمن، نویسنده اسرائیل امروز، تأیید کرد که همه یهودیان صهیونیست در سراسر جهان تحت تأثیر سخنان از دست دادن امید به دولت قرار می گیرد.بسیاری از مردم احساس می کنند که تغییرات قانونی پیشنهادی درنهایت،منجر به از دست دادن آزادی خواهد شد و آنها احساس خطر مستقیمی برای شیوه زندگی خود می کنند.

وی در مقاله ای که توسط«عربی ۲۱» ترجمه شده است، افزود: بسیاری از اسرائیلی های نظرشان این است که باید اسرائیل را ترک کنند. برای بسیاری از افراد ،این یک انتخاب واقعی است،نه فقط یک تهدید، و برخی از آنها چاره ای جز مهاجرت ندارند،آنجا را ترک می کنند و باز نخواهند گشت.

گاهی اوقات، به ویژه در شرکت های با فناوری پیشرفته، جابجایی به عنوان بخشی از کار مورد نیاز است،کارمند وسایلش را جمع می کند و با خانواده اش به سیلیکون یا نیویورک نقل مکان می کند.

وی تاکید کردکارشناسان فناوری پیشرفته که به عنوان رانندگان لوکوموتیو پیشرفت اسرائیل توصیف می شوند،به خارج از اسرائیل سفر می کنند،در طول اقامت خود در ایالات متحده آمریکا، اکثر اسرائیلی ها به جامعه محلی اسرائیلی می پیوندند.

وی توضیح داد:نکته هیجان‌انگیز درمورد پدیده فرار مغزها در اسرائیلی‌ این است که نگرانیهایی که اکنون از سوی متخصصان فناوری در اسرائیل و خارج از آن شنیده می‌شود واقعی است و ما نباید آن‌ها را دست کم بگیریم یا چشمان خود را ببندیم.

آنها نه تنها کلمات تهدیدآمیز نستند،بلکه بیانگر درد واقعی برای از دست دادن امید هستند.

در زمانی که دولت اشغالگر برای بازگرداندن هزاران یهودی درسراسر جهان فعال است و از جنگ جاری اوکراین برای ایجاد راه برای مهاجرت یهودیان روسیه و اوکراین بهره برداری می کند، شاهد جهش مهاجرت ها از اسرائیل هستیم که می توان آنرا مهاجرت معکوس نامید،شایان ذکر است که تعداد مهاجران یهودی ازاسرائیل در پایان سال ۲۰۲۰ به ۷۵۶ هزار نفر رسید.

اصل مطلب را اینجا ببینید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن