اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مسئولین نظام جمهوری اسلامی از اهداف انقلاب اسلامی صیانت کنند

 ساخت مسجدجامع ایرانشهر به طور شایسته، خواسته جامعه اهل سنت است

آوای سنت : مولانا محمدحسین گرگیج با اشاره به سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ضمن گرامی‎داشت آن، بر لزوم صیانت از آرمان های نظام جمهوری اسلامی تأکید کردند.

به گزارش واحد خبر دفتر شیخ التفسیر مولانا محمدحسین گرگیج، ایشان در بخشی از سخنان خویش در مراسم نمازجمعه (۱۰ بهمن ۹۹) شهرستان آزادشهر بیان داشتند: در آستانه سالگرد پیرزوی انقلاب اسلامی قرار داریم و ماه بهمن یک ماه ملی محسوب می شود و ماه انقلابی ما نام دارد، اگر به شعارهای انقلاب توجه کنیم متوجه می شویم علت قیام و خواسته مردم، استقلال، آزادی جمهوری اسلامی بود؛ جمهوری شاید در سایر کشورها وجود داشته باشد اما اولین جمهوری اسلامی کشورها ما بودیم که جمهوریت و اسلامیت جزو لاینفک یکدیگرهستند که حکومت جمهوری، هم مردمی و هم اسلامی می باشد.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش با اشاره به “اهداف امام از انقلاب اسلامی” تصریح کردند: آزادی مردم، مردم سالاری دینی، حکومت مردمی و حاکمان خدمتگذار از اهداف قیام مردم و امام راحل بود، اکنون انتخابات ریاست جمهوری،خبرگان رهبری، مجلس و سایر انتخابات در جمهوری اسلامی بیان‎گر آن است که تصمیم گیرنده مردم هستند و فرد مورد نظر را آزادانه انتخاب می‌کنند.

عالم برجسته اهل سنت کشور در ادامه ابراز داشتند: هدف امام خمینی (رح) از ایجاد انقلاب اسلامی، محرومیت‌زدایی، تعلق انقلاب به مستضعفان و فقرا، حذف تضاد طبقاتی و همچنین قرار دادن خدمات مادی مانند آب، برق و دیگر خدمات عمومی و معنوی مانند خدمات دینی بودند.

مولانا گرگیج گفتند: خواسته ما همان اهداف انقلابی امام خمینی (رح) می باشد و شعار ما نیز همواره ” نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی” بوده است و هرگز نمی خواهیم که مستشاران آمریکایی در کشور ما وجود داشته باشند و بر ما امر و نهی کنند و از ما حق توّحش بگیرند و ملت ایران را وحشی بدانند.

 ساخت مسجد جامع اهل سنت ایرانشهر به طور شایسته، خواسته جامعه اهل سنت است

مولانا محمد حسین گرگیج در بخش دیگری از اظهارات‎شان ضمن انتقاد از تخریب فونداسیون مسجد جامع ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان تأکید کردند: علمای بلوچستان نامه خوبی خطاب به رئیس جمهور نوشتند؛ اگرچه ما به علت عدم حضور فیزیکی آن را امضا نکردیم، اما عقیده بنده نیز همان مطالب مندرج آن نامه است که مساجد و مدارس دینی از صدر اسلام تا امروز مردمی بوده اند و اکنون هم این روند ادامه داشته باشد تا معنویت مدارس دینی و مساجد حفظ شود.

عالم سرشناس اهل سنت کشور با اشاره به مطلبی از کتاب “آبشار رحمت” در مورد استقلال مدارس دینی، مساجد و علما افزودند: اگر مساجد، مدارس دینی یا علما حکومتی باشند معنویتشان را از دست می دهند؛ در همان کتاب نوشته بود که نباید یک عالِم برجسته اسلام، جیره خوار حکومت باشد زیرا اگر جیره خوار حکومت باشد هر کاری که حکومت انجام دهند آنها هم نیز باید آن حرکت را تایید کنند.

ایشان با اشاره به نقل قولی از امام خمینی (رحمه الله) در خصوص استقلال و آزادی علمای اسلام گفتند: در ابتدای کتاب ولایت فقیه، امام راحل فرموده اند: من از نیروهای امنیتی شاه و ساواک هراسی ندارم اما ناراحتیم از مُلا نماهایی است که وقتی اسم شاه گرفته می شود لفظ “جل جلاله” را می گویند؛ همین عالِم نماها دین را نابود می‎کنند، پس مدارس دینی و مساجد باید مردمی باشند.

مولانا محمد حسین گرگیج در ادامه به تخریب فونداسیون مسجد جامع ایرانشهر در استان سیستان و بلوچستان اشاره کردند و اظهار داشتند: موردی که قابل تذکر است تخریب فونداسیون مسجد جامع اهل سنت ایرانشهر که مجوز آن هم گرفته شده بود می باشد؛ وظیفه حکومت اسلامی احیای مساجد است ما کمک مالی و تسهیلاتی جهت ساخت مدارس دینی و مساجد نمی خواهیم اما همان مجوزهای قانونی را مسئولین ذی‎ربط در اختیار مردم مسلمان قرار دهند.

ایشان خاطرنشان ساختند: مطالبه و نامه مولانا عبدالحمید در این خصوص نیز خواسته ما می باشد، اگر در جمهوری اسلامی مساجد بزرگ و شایسته ای برای اهل سنت ساخته شده است که مردمی هستند خار چشم نیستند بلکه عزت و شرف جمهوری اسلامی می باشند؛ مسجد جامع مکی زاهدان، مسجد جامع زیبای چابهار، مسجد جامع الخلیل خاش و مسجد جامع شهر خواف در خراسان، عزت و حیثیت، آبروی کشور هستند.

عضو مجمع فقهی اهل سنت کشور ضمن درخواست صدور مجدد مجوز ساخت مسجد جامع ایرانشهر از سوی رهبر معظم انقلاب و ریاست محترم جمهور تصریح کردند: مسجدی که در مسکو پایتخت روسیه ساخته شده است این روزها به عنوان نماد آن شهر و کشور شناخته می شود در حالی‎که این کشور جولان‎گاه کمونیست‎ها بوده است، مطالبه جامعه اهل سنت و مسلمانان از رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهور محترم این است که مسجد ایرانشهر به نحو احسن و پسندیده ساخته شود و این خواسته‌ی شخصی نیست بلکه تقاضای عموم مردم است.

مولانا گرگیج ضمن اظهار خرسندی و تشکر از درایت و حفظ آرامش علما و مردم ایرانشهر گفتند: مرحبا به مردم فهیم ایرانشهر و مرحبا به علمای ایرانشهر به ویژه مولانا محمد طیب فرزند برومند مولانا قمرالدین و نوه مولانا شمس الدین که نسل اندر نسل، عالِم هستند و همان‎گونه که فامیل‎شان ملازهی می باشد در حقیقت ملازهی هستند؛ اگرچه عالِم جوانی هست اما با درایت کامل، مانع ایجاد اغتشاش شد در حالی‎که دشمنان اسلام قصد داشتند به این موضوع دامن بزنند و جنگ شیعه و سنی و بلوچ و فارس در کشور راه بیندازند اما با درایت و سلیقه‌ی خاص علمای آن منطقه جلوی هرج و مرج ها گرفته شد و مردم به حفظ آرامش و خونسردی دعوت شدند.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش در ادامه با اشاره به چالش‌های کنونی کشور اظهار داشتند: ما به اندازه کافی داخل کشور از لحاظ اقتصادی، ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه دشمنان اسلام و جنگ های خاورمیانه که از آنان رنج می بریم تحت فشار هستیم.

عالم سرشناس اهل سنت کشور در پایان این بخش از سخنان خود تأکید کردند: برخی افراد در داخل هم می خواهند آب را گل آلود کنند و از آن ماهی بگیرند که ان شاء الله ناکام خواهند ماند، رئیس جمهور، وزارت کشور، علمای بزرگ و مراجع عظام به چنین افرادی هشدار دهند که در دهه فجر چنین کاری را انجام می دهند و قصد تفرقه افکنی میان برادران شیعه و سنی را دارند، هیچ فردی جنگ و اختلاف را دوست ندارد، امروزه مشاهده می شود شهرهای سوریه تبدیل به شهر ارواح شدند که با میلیاردها سرمایه هم نمی‌توان آنان را بازسازی کرد، ما نتایج اختلافات و جنگ های فرقه ای را در عراق و افغانستان دیده ایم و دوست نداریم در کشور اسلامی ما چنین جریاناتی رخ دهد.

ایشان در فراز دیگری از سخنان‌شان ضمن هشدار در مورد شیوع موج چهارم ویروس کرونا، نکات بهداشتی را به شهروندان یادآور شدند و بیان داشتند: شهروندان عزیز، مسئولین وزارت بهداشت در خصوص موج چهارم ویروس کرونا هشدار می دهند؛ موج جدید، کرونای انگلیسی و جهش یافته‌ی ویروس سابق است؛ لذا تاکید بنده این است توصیه های بهداشتی را رعایت کنید، ماسک بزنید، فاصله اجتماعی را حفظ کرده و همچنین شستن دست‌ها و سایر مسایل بهداشتی فراموش نشود.

استاد تفسیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش همچنین در بخش دیگری از بیانات‎شان بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، برق و گاز تأکید کردند و شهروندان را از اسراف بر حذر داشتند.

ایشان در پایان سخنان‎شان با اشاره به درگذشت مهرداد میناوند بازیکن پیشین تیم ملی فوتبال و باشگاه پرسپولیس ضمن اظهار همدردی با جامعه ورزش گفتند: یکی از ورزشکاران ملی ما روز گذشته بر اثر ویروس منحوس کرونا دار فانی را وداع گفتند، این ضایعه ملی و ورزشی را به وزارت ورزش و جوانان، به دوستان و خانواده آن عزیز تسلیت عرض می کنیم و همچنین از خداوند متعال شفای عاجل برای تمام بیماران کرونایی خصوصاً ورزشکارانی که اکنون در بیمارستان بستری هستند را خواستاریم.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن