اهل سنت ایرانمذاهب و خطبه ها

مولانا عبداللهی: هدف دشمنان از فتنه انگیزیها ترویج بی حجابی است

آوای سنت: مدیر حوزه علمیه اسدیه هدف معاندین را ایجاد اختلاف، دامن زدن به التهاب جامعه و ناامید کردن مردم از طریق ترویج بی حجابی خواند.

به گزارش آوای سنت، مولانا سید احمد عبداللهی طی سخنانی با انتقاد به نوع پوشش برخی بانوان جامعه، امر حجاب را بنابر آیه پنجاه و نهم سوره احزاب، یک دستور ثابت شرعی و اسلامی دانست و گفت: خدای متعال به پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله وسلم درباره حجاب زنان دستور اکید می دهد و طبق این امر، رعایت حجاب تنها شامل ازواج مطهرات و دختران آن حضرت نبوده و بلکه همه زنان می بایست حجاب اسلامی را رعایت کنند.

یکی از فواید مهم حجاب این است که بانوان ما از سوی افراد مزاحم مورد اذیت و آزار قرار نگیرند. در قدیم کنیزان پوشش کامل نداشتند و امنیت شان در خطر بود، اما به زنان مومن دستور حجاب کامل داده شد تا از هر نوع آسیب و خطر در امان بمانند، پس حجاب منشاء خیر برای بشر و ضامن امنیت در جامعه است و همه پیروان مذاهب اسلامی در اینباره تکلیف بر گردن دارند.

مولانا عبداللهی در این خصوص اظهار داشت: حجاب یک دستور اسلامی است که متاسفانه اهمیت آن روز به روز کم رنگ تر می شود. در گذشته بانوان تحت هر شرایطی حجاب شان را حفظ کرده و از اعتقادات شان کوتاه نمی آمدند، لیکن امروز برخی از دختران و بانوان جوان ما باور مطمئنی به فلسفه حجاب اسلامی ندارند. اگر کسی فلسفه پوشش را نمی داند و سهل انگاری می کند، باید او را ارشاد کرد. باید با محبت، خیرخواهی و نصیحت، احکام دین را به مردم بفهمانیم. شاه ولی الله دهلوی می گوید که انبیاء طبیب بوده و آورده هایشان برای رفع امراض از امت است. آنان احکام دین را که در نظر مردم تلخ بود با اخلاق و محبت حسنه به مردم انتقال می دادند.

مدیر حوزه علمیه اسدیه، رواج برهنگی بر علیه اسلام و مسلمین خواند و یادآور شد: اینکه که کسانی می خواهند عمدا بی بند و باری و برهنگی را در جامعه رواج دهند، پذیرفته نیست. امروز خارجی ها برای ما تصمیم گرفته و به بی حیایی و بی حجابی را ترغیب می کنند. بدانیم که بیگانه دلسوز امت نمی باشد و هدف معاندین ایجاد اختلاف، دامن زدن به التهاب و ناامید کردن مردم است. ترغیب آنان در مسیر خلاف دین الهی مسلمانان جریان دارد. اگر کسی منتقد حکومت است، این مسئله چه ربطی به اسلام ندارد و با بی دینی نمی شود مقصد خود را بیان کرد.

مولانا عبداللهی تصریح کرد: در رابطه با حجاب ضعف هایی به چشم می خورد و باید طبق حم قرآن کریم و احادیث نبی اکرم به آن عمل شود. حجاب بهترین عزت، سربلندی و سرمایه برای زنان است. زن برهنه که برای تبلیغات بر روی کالاها استفاده شود، چه ارزشی در جامعه خود دارد؟ حضرت فاطمه سلام الله فرمایش می دارد، بهترین ارزش برای زنان این است که آنان مردها را نگاه نکنند و مردان نیز از نگاه به نامحرم بپرهیزند. در جوامعی که خوف فتنه می رود، صورت زن باید پوشانده شود. بدانیم بی حیایی به هر شکل و حالت در اسلام مردود است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن