جهان اسلامعمومی

آرون بونشام نوزدهمین رهبر معنوی اهل سنت تایلند شد

آوای سنت : آقای آرون بونشام با پیروزی در انتخابات به عنوان نوزدهمین شیخ الاسلام و همچنین رهبر معنوی مسلمانان تایلند انتخاب شد.

در این انتخابات که با حضور ائمه جماعت مساجد و در روز چهارشنبه برگزار شد، آقای آرون بونشام با کسب اکثریت آرا، به عنوان شیخ الاسلام تایلند انتخاب شد.

وی توانست ۴۱۷ رای بدست بیاورد و بالاتر از دو داوطلب دیگر که هر کدام به ترتیب ۱۲۹ و ۱۱۵ کسب کردند ایستاد.

شیخ عزیز پیتاکومپال، شیخ الاسلام قبلی تایلند در مهر ماه به دلیل بیماری دار فانی را وداع گفت.

مسند شیخ الاسلامی در تایلند مرکزی است تحت نظر پادشاهی که برای هماهنگی امور مسلمانان کشور بنا نهاده شده است. این مسند در ابتدا به صورت انتخاب مستقیم توسط پادشاه تعیین می‌شد و سیزده شیخ الاسلام اول همگی شیعه بودند.

اما با افزایش جمعیت مسلمانان اهل سنت و تغییرات سیاسی و اجتماعی در کشور، انتخاب شیخ الاسلام به صورت رای گیری از نمایندگان و ائمه جماعت مساجد تبدیل شد. از چهاردهمین شیخ الاسلام تا کنون تمامی آنها اهل سنت بوده‌اند. بونشام که سمت ریاست کمیته اسلامی بانکوک را هم در اختیار دارد در مراکز اسلامی و دانشگاه‌های مختلفی به تدریس علوم اسلامی و زبان عربی پرداخته است.

وی از فارغ‌التحصیلان دانشگاه علوم و حدیث مدینه و دانشگاه سوخوتای است و در زمینه تدریس علوم اسلامی و زبان عربی فعالیت داشته است.اکنون وزارت داخلی تایلند نام بونشام را جهت تایید نهایی و امضای حکم به دربار پادشاهی تایلند ارسال کرده است.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن