جهان اسلامعمومی

اتحاد برای مقابله با خصومت علیه اسلام در جهان، نیاز امروز است

آوای سنت : رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه بر موضع مشترک برای مقابله با چالش ها و همچنین خصومت علیه اسلام در جهان تاکید کرد .

به نقل از « thenews»، دکتر «مصطفی شنتوپ» رئیس مجلس ملی بزرگ ترکیه (GNAT) بر موضع مشترک برای مقابله با چالش ها و همچنین خصومت علیه اسلام و  ایجاد یک شبکه ارتباطی قوی برای انتقال پیام فاکتورهای موثر در تهدید صلح و بشریت به بقیه جهان تاکید کرد.

وی در یک مصاحبه در ابتدای سفر خود به پاکستان برای دومین کنفرانس عمومی مجمع پارلمانی سازمان همکاری اقتصادی (PAECO ) از ۳۱ مه تا ۳ ژوئن در اسلام آباد گفت که نیاز به اطمینان از رویکردهای جدید و موثرتر برای روند مبارزه با خصومت علیه اسلام وجود دارد.

شنتوپ تاکید کرد که باید یک شبکه ارتباطی قوی ایجاد شود و باید موضع مشترکی  را در این زمینه اعلام کرد زیرا صلح و امنیت کل بشریت در معرض تهدید است.

وی در مورد جهان اسلام گفت: کشورهای جهان اسلام باید اتحاد را در میان خود تقویت کنند و مکانیزم هایی را برای استفاده از عقل مشترک ایجاد کنند.

رئیس مجلس ترکیه تاکید کرد که جوامع مسلمان باید در مبارزه با خصومت علیه اسلام فعال تر شوند .

وی افزود: آشنایی و ارتباط مسلمانان با سایر ملل و جوامع مانع از پاشیده شدن بذر خصومت در جوامع دیگر خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی درباره اقدامات برای مقابله با اسلام هراسی ، گفت: لازم است مشکلی را که باید با آن مبارزه کنیم به درستی نامگذاری کنیم. نام نفرت و تبعیض نسبت به مسلمانان اسلام هراسی نیست بلکه به بیان دقیق تر و واضح تر ، خصومت با اسلام است.

«مصطفی شنتوپ» با اشاره به اینکه خصومت با اسلام یک تهدید جهانی است که افراد ، جوامع و کشورها را هدف قرار می دهد،خاطرنشان کرد که باید رویکردهای موثرتری برای مقابله با این مسئله همراه با وحدت بین کشورهای جهان اسلام ایجاد شود.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن