آسیاجهان اسلام

انتفاضه مجازی در حمایت از مسجد الاقصی

آوای سنت : حمله اسرائیل به مسجد الاقصی و هدف قراردادن نمازگزاران و معتکفان درداخل قدس شریف،موج گسترده ای ازهمبستگی با بیت المقدس وفلسطین را درجهان عرب ایجاد کرد.

این همبستگی به سرعت به یک انتفاضه الکترونیکی در محکومیت حملات اشغالگران به اماکن مقدس تبدیل شد.

فعالان شبکه های اجتماعی هشتگ هایی راه‌اندازی کردند که به سرعت درصدر فهرست‌های پراستفاده ترین هشتک ها درشبکه های اجتماعی قرار گرفتند.

ازجمله هشتگ «#مسجدالاقصی_کمک می خواهد»،«#مسجدالاقصی_خط_قرمز»و «#مسجدالاقصی_در_خطر»،این هشتگ‌ها در روزهای گذشته به یکی ازگسترده ترین هشتگ ها در بسیاری از کشورهای عربی تبدیل شد.

یاسر الزعاتره،نویسنده و روزنامه نگار فلسطینی با انتشارتصویری نوشت:کسانی هستند که رکوع و سجده می کنند و مهم نیست که چقدردردسر برای آنها به وجود می آید.

الزعاتره دردومین توئیت خود درتوییتر نوشت:ما دراینجا ثابت قدم هستیم ومتجاوزان به جهنم خواهند رفت.نسل جدید بیشتر به سرزمین ومقدساتش دلبستگی دارد.

خالد الجهنی،فعال اردنی در توضیح تحولات جبهه لبنان نوشت:هماهنگی عملیات مقاومت درجبهه‌های مختلف فلسطین،اشغالگران را شوکه و سردرگم می‌کند،بمباران ازجنوب و شمال…

انس الجمال،فعال اردنی درتوئیتی نوشت:خانواده من درغزه هستند،خانواده من در بیت المقدس هستند.خواهران آزاده ام،خانواده ام،وای مردم فلسطین،مرا به خاطر غفلتی که درحق شما انجام داده ام ببخشید، اما خدا ازنیت من و آنچه دردلم می گذرد آگاه است. مرا به خاطرخدا ببخشید.

افسر بازنشسته اردنی و کارمند سابق سازمان ملل،محمد بنی فارس،در توئیتی نوشت: خدایا،مسجد الاقصی،میادین، سنگ‌ها،درختان و مردم آن را به تو می‌سپاریم.او افزود:خدایا پشتیبان و یاورشان باش،خدایا معتکفان درمسجد الاقصی راحفظ کن.خدایا ما جزدعا برایشان چیزی نداریم،پروردگارا دعای ما را ناامید مکن وتو مهربانترین مهربانان هستی.

احمدمنصور روزنامه نگار مصری درشبکه الجزیره نوشت:نیروهای اشغالگر اسرائیل از حمله به نمازگزاران ومسجد الاقصی دست برنمی دارند درحالی که مردم این سرزمین خطاب به مسجد الاقصی شعار می دهند(با جان و خون خود از تو محافظت می کنیم.)

ماجده محفوظ،روزنامه نگار مصری پیشنهاد می کند برای حمایت از مسجد الاقصی در اطراف همه مرزهای فلسطین،مراسم اعتکاف برگزارشود،او نوشت: آیا علما از این ابتکار صادقانه حمایت می کنند؟

عبدالله العقاد،فعال فلسطینی در واکنش به موشک هایی که صبح پنجشنبه گذشته از لبنان به سمت اماکن اسرائیلی شلیک شد،درتوئیتی نوشت: این همان چیزی است که مقاومت قبلاً نسبت به آن هشدار داده بود،هرگونه حمله به مسجد الاقصی دروازه های جهنم را باز می کند.

ادهم ابوسلمیه فعال درتوییتر نوشت:هرگونه تلاش برای دفاع از مسجد مبارک الاقصی مایه مباهات است وی در دومین توئیت خود افزود:دفاع ازمسجدالاقصی بر امت پیامبر اسلام یک تکلیف شرعی است.

دکترعدنان ابوعامر،محقق امور اسرائیل،می‌نویسد:یک غافلگیری به تمام معنا…درحالی که چشمان او به غزه معطوف بود،جنوب لبنان با موشک باران و انفجاری که شهرک نشینان شمال همیشه به آن عادت داشته اند،او را غافلگیر کردند.

یکی از کاربران به نام جفرا درتوییتی نوشت:دو میلیارد مسلمان کجا هستند؟یک فلسطینی اهل مسجد الاقصی فریاد می زند و سکوت جهان عرب و اسلام را محکوم می کند وخواستار حمایت آنها برای بازدارندگی اقدامات اشغالگران است. اکنون چند صد انسان بی دفاع ازملتی متشکل ازدو میلیارد مسلمان دفاع می کنند.

واعظ سعودی دکتر نبیل العوضی با انتشار کلیپی از حمله اسرائیل به مسجد الاقصی نوشت:صهیونیست ها مانند هرسال به نمازگزاران درمسجد الاقصی حمله می کنند. خدایا بندگان خود را پیروز فرما و ازمسجدالاقصی محافظت کن.

ابوحمزه الفلیسطینی درتوئیتی نوشت:درحالی که ملت درخواب عمیق به سر می برد، گروهی از مؤمنان از مسجد الاقصی،قبله آسمان دفاع می کنند و با هجوم نیروهای اشغالگر مقابله می کنند.درحالی که آنها بمب های صوتی را به داخل محوطه مسجد پرتاب می کنند.

اکانتی به نام اخبار جهان اسلام درتوئیتی نوشت: فریاد زنان مسلمان اکنون در مسجدالاقصی بلند است.دکتر عبدالله معروف نوشت:پس ازحمله نظامیان اشغالگر به کسانی که در ماه مبارک رمضان در اعتکاف بودندآثار خرابی درمسجد مبارک الاقصی به چشم می آید.

رضوان الاخرس فعال و روزنامه نگار با انتشار کلیپی از ناراحتی زنان مستقردر مسجدالاقصی نوشت:زنان مسلمان زیرضربات نظامیان اشغالگر فریاد می زنند.صحنه های وحشتناک از داخل الاقصی.تعدادی از ناظران این صحنه ها را هولناک ودلخراش توصیف کردند و از خداوند خواستند که از الاقصی و نمازگزاران آنجا حمایت کند.

دکتر علی القره داغی دبیرکل اتحادیه بین المللی علمای مسلمان با محکوم کردن حمله به نمازگزاران گفت:ارتش اشغالگر درصریح ترین و بارزترین مظاهرخود به کسانی حمله می کند که در اعتکاف و درحال نماز بودند.

احمد بن راشد بن سعید نویسنده و دانشگاهی سعودی گفت: اگر عادی سازان نبودند، دشمن جرأت نمی کرد درماه رمضان به مسجد مبارک الاقصی هتک حرمت و دست کثیف خود را برای سرکوب برادران و خواهران بلند کند و اگرگشایش سفارت‌خانه‌ها،باز شدن فضای هوایی وتبادل هیئت‌ها نبود،صهیونیست‌ها احساس امنیت نمی‌کردند.

گروه‌های معبد همزمان با آغاز عید فصح یهودیان خواستار هجوم به مسجد الاقصی شده بودند،عیدفصح یهودیان ازغروب روزچهارشنبه پنجم آوریل آغاز شد وتا دوازدهم همان ماه ادامه دارد.

در توییتر،پلتفرم‌های عربی به نقل از سازمان«بازگشت به معبد»تصویری رامنتشر کردند که نشان می‌دهد فعالان تندرو اسرائیلی درحال حرکت به سمت قدس هستندکه تا قربانی عید فصح را درمسجدالاقصی ذبح ‌کنند.

اصل مطلب را اینجا مشاهده کنید

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن