جهان اسلامعمومی

اولین ترجمه در نوع خود / تلاش یک دختر مسلمان برای ترجمه قرآن کریم به زبان ولزی

آوای سنت : یک دختر مسلمان باهدف گسترش آموزه‌های اسلامی تلاش دارد تا برای نخستین بار قرآن کریم و احادیث نبوی را به زبان ولزی ترجمه کند.

به نقل از شفقنا العربی، «لورا جونز» دختر مسلمان از ولز مرکز کاردیف در گفتگو با بی بی سی گفت:  تلاش می کند آموزه‌های دین اسلام را به زبان ولزی که در کنار زبان انگلیسی در انگلستان به عنوان زبان رسمی به شمار می آید، ترجمه می کند. می خواهد که دین مبین اسلام بخشی از گفتگوها به زبان ولزی باشد.

جونز افزود: تلاش کرده تا صحبت کردن به زبان انگلیسی را به منظور ترجمه متون اسلامی به خصوص قرآن کریم از عربی به ولزی بیاموزد.

وی ادامه داد: این مسئله بسیار مهم است، زیرا بسیاری از مسلمانان و حتی غیرمسلمانان که به این زبان صحبت می کنند، تمایل دارند که بیشتر از دین اسلام بدانند.

جونز افزود: متون قرآنی مانند احادیث پیامبر اکرم(ص) و قرآن کریم اگرچه به چندین زبان بین المللی ترجمه شده است، اما ترجمه کاملی از قرآن کریم به زبان ولزی وجود ندارد.

وی افزود: با افزایش تعداد مسلمانان که به زبان ولزی سحن می گویند، زمان آن فرارسیده است که ترجمه متون اسلامی بیشتر شود.

لورا جونز به عنوان مبلغ مسلمان آموزش دیده است و تجربه های مسلمانان را بررسی کرده است. همچنین وی مدرک فوق لیسانس خود را از دانشگاه کاردیف گرفته است، جایی که نقش اسلامی در بریتانیای معاصر را خوانده است.

درحال حاضر در مقطع دکترا در همان دانشگاه تحصلی می کند و تجربه‌های مردم در ماه مبارک رمضان را مورد بررسی قرار می دهد.

جونز تاکید کرد: تاریخ مسلمانان در ولز به قرن هشتم میلادی برمی گردد. جایی که روابط متعددی وجود دارد و وجود سکه طلایی اسلامی دوره پادشاهی اوفا این مسئله را تایید می کند.

برچسب ها

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
بستن
بستن